fiske i phuket. hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiske i phuket. hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiske i phuket. hjälp!

Ska åka till Thailand/phuket den 5/1 och hoppas att någon skulle kunna komma med lite tips om fiske i närheten. tänkte inte ta med någon utrustning så jag undrar vad man behöver köpa för spö, om det går där nere. och om man kan fiska ifrån land överallt eller är det speciella platser. och vad kan man fånga längs kusten? Alla tips är tacksamma //

Ursprungligen postat av <ALEX>
    Ska åka till Thailand/phuket den 5/1 och hoppas att någon skulle kunna komma med lite tips om fiske i närheten. tänkte inte ta med någon utrustning så jag undrar vad man behöver köpa för spö, om det går där nere. och om man kan fiska ifrån land överallt eller är det speciella platser. och vad kan man fånga längs kusten? Alla tips är tacksamma //

Tja. Vart nere i/kring karon i noveber. Jag hade med egen utrustnign och det var abbsolut inga problem att släpa med sig spötub med jerkspö och spinspö ca 180cm samt en massa utrustning. Man har välldigt svårt att komma upp i viktbegränsningarna på flyget. Jag och tjejen hade 10kg till godo när vi åkte hem. Så om du har möjlighet tycker jag att du ska försöka att ta med minst ett spinspö.

När jag fiskade längs med kusten så var det bottenmete som gällde med riktigt små krokar och ett glidande sänke. Det var vad de lokala sportfiskarna körde med. Annars var det div kust drag, typ tobis, vike osv.
    Det mest använda betet var bläckfisk eller tigerräka.

Kring klipppor och rev samlas hundratals aav fiskar av olika sorter och färger och storlek.
    Ett tips är att slänga i en banan eller lite kokt ris i vattnet så ser man hur hur det iprincip börjar koka i vattnet.

Annars är ett annat tips att hyra en båt som tar ut dig på big game efter tonfisk. Det är inte speciellt dyrt och det brukar inte vara svårt att få med fler folk på sådana turer.
    tror att vi betalde någon hundralapp per skalle när vi var ute. detta inkluderade mat dryk fiske samt sorkling.

lycka till
    www.rixman.se
    http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
    http://www.miekofishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar