rotholma, mört - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rotholma, mört

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• rotholma, mört

är det nån som har koll på fisket runt rotholma och vad man får för nått där.
    ska dit runt nyår pimpla om det e is fiska gädda om det är öppet.
    nån som har koll på stället.

eventuellt i vinter säljer jag mört för 2 kr st i vinter
    men jag återkommer med det.

Mört

Ursprungligen postat av willey
    är det nån som har koll på fisket runt rotholma och vad man får för nått där.
    ska dit runt nyår pimpla om det e is fiska gädda om det är öppet.
    nån som har koll på stället.

eventuellt i vinter säljer jag mört för 2 kr st i vinter
    men jag återkommer med det.

Kan du maila över 25 mörtar storlek lagom? PM:ar dig när det blivit is...

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs
      Kan du maila över 25 mörtar storlek lagom? PM:ar dig när det blivit is...
      säg bara hur många cm det ska va på mörten så ska jag försöka fixa det.

Kommentera

vilket rotholma är det du ska till! Ligger en rotholma uppe i trakterna kring hallstavik som det går att plocka lite gäddor i!!
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
          vilket rotholma är det du ska till! Ligger en rotholma uppe i trakterna kring hallstavik som det går att plocka lite gäddor i!!
          japp rotholma vid hallstavik. rotholmsviken släng fram tips. vilka drag går bra där bla bla allt du ha rpå alger angående rotholma och saltvattnet där omkring ska dit runt nyår

Kommentera

Okej runt nyår alltså, gissar att du ska ismeta eller pimpla! Ismete efter gädda funkar i hela viken, dock svårt att säga bästa ställen då viken är relativt jämndjup, men vi har väl toppat på gädda på 4.75 på ismete i viken nästan längst in så det går endel gädda även längst in! Annars kan du testa lite utanför rotholma där finns det endel fina branter å det men har själv inte ismetat något där tyvärr! Ang pimpel så vet jag att det kan gå riktigt bra ute vid den lilla holmen som ligger som utanför rotholma en liten bit mot uddhamn hållet men är en ganska bra bit att gå dit!! Ligger ett fint flak där också på ca 2m djup och runt om ner mot 8-10m men kan vara svår att hitta ligger annars strax nord väst om den lilla holmen
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
              Okej runt nyår alltså, gissar att du ska ismeta eller pimpla! Ismete efter gädda funkar i hela viken, dock svårt att säga bästa ställen då viken är relativt jämndjup, men vi har väl toppat på gädda på 4.75 på ismete i viken nästan längst in så det går endel gädda även längst in! Annars kan du testa lite utanför rotholma där finns det endel fina branter å det men har själv inte ismetat något där tyvärr! Ang pimpel så vet jag att det kan gå riktigt bra ute vid den lilla holmen som ligger som utanför rotholma en liten bit mot uddhamn hållet men är en ganska bra bit att gå dit!! Ligger ett fint flak där också på ca 2m djup och runt om ner mot 8-10m men kan vara svår att hitta ligger annars strax nord väst om den lilla holmen
              fan va fränt jag litar på dig nu kenta :P haha säg till om du vill ha tips av mig ängåede stockholm :P

Kommentera

du kan testa vid den lilla viken innanför högskäret där en liten kanal mynnar. tog en sjukilos där i somras. hett även på våren då gäddan leker i kanalen o i vassen runt om.

Kommentera

Ursprungligen postat av willey
                  fan va fränt jag litar på dig nu kenta :P haha säg till om du vill ha tips av mig ängåede stockholm :P
                  haha okej får vända mig till dig om jag mot förmodan skulle ta mig till stockholm och fiska lite

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 014 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art