En sann anekdot från akutmottagningen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En sann anekdot från akutmottagningen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En sann anekdot från akutmottagningen!

Tänkte dela med mig av en sann berättelse som jag och fiske polarna alltid återkommer till de gånger nappen är få och vädret kunde ha varit bättre.

Den handlar om min tjejs bästa kompis Maria, Maria är en snygg blond sjuksköterska.

En dag när Maria satt i mottagningen på akuten. Kommer det en snubbe med wobbler som sitter i pannan och i kinden, dubbel krokad (enligt Marias bristfälliga beskrivning var det nog en stor Zalt).

Generat går han fram till Maria. Hon kopplar på sitt bländvita leende och säger…..

- Å vad kan jag då hjälpa dig med?

Det var inte vidare smart för mannen börjar skratta och krokarna tränger längre in i hans ansikte.

Var det möjligen du???

// Ivman

Hahahaha... Man hade nog gjort samma i den fiskarens ställe.
    There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

Stod en tysk kille kille i 15-16 års ålder bakom mig i kön på akuten med en Hi-Lo perfekt krokad i mungipan.. Finns en tavla på lassaretet i Borås med drag som dom har krokat av genom åren. Får kolla nästa gång om det sitter en röd Hi-Lo där..

Kommentera

Lyckas man att dubbelkroka sig i panna och kind så förtjänar man att få ett pinsamt sjukhus besök. Riktigt rolig historia i övrigt.

Kommentera

Behöver inte vara en själv som planterat krokar i en själv, konstigt dock att han inte fick behandling med en gång....
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
            Behöver inte vara en själv som planterat krokar i en själv, konstigt dock att han inte fick behandling med en gång....

varför det? så djävla farligt är det väl inte med ett par krokar som sitter fast? sitter dom i ögat eller ngt annat vitalt organ är det väl lite brådis, men annars så gör det ju bara ont.
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Kul! Undrar vem av BBRFs fiskepolare det var?

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
                varför det? så djävla farligt är det väl inte med ett par krokar som sitter fast? sitter dom i ögat eller ngt annat vitalt organ är det väl lite brådis, men annars så gör det ju bara ont.
                Håller faktiskt med. Satte en vobbler djupt i fingret för ett tag sen. Fick snällt sitta och vänta i typ 3 timmar innan det var min tur. Det gör ju bara ont. . .
                Till saken hör att de sa till mig att det kommer nog ta tid innan det är din tur, men det finns en utmäkt resturang därborta där ni kan få lite lunch medan ni väntar.
                Sagt och gjort gick jag fram med min lunchbricka i ena handen och en vobbler i andra och beställde . Gissa om kocken stirrade
                Senast ändrad av pajkman; 2005-11-03, 11:33.

Kommentera

Humm de är inte så kul de där, har gänt mej var iof några år sen och en polare som inte riktigt hadde koll på sin Wobbler och vipps så vaknade huggreflexen i mej utan att jag han med så hadde jag den i läppen.

De tråkiga är att krokarna var så rostiga så de fick bli en resa till Nortälje skjukhus där de hadde en hel låda med olika drag som de hadde tagit ur folk.

Kommentera

Har man inte skadat sig allvarligt så kan man lika gärna dra ut den själv. Jag t.om. sytt i handen utan bedövning det är bara att bita ihop och tänka på annat.

Jag klanta till det lite i somras och fick en trekrok i senan mellan tummen och handen jag lirkade ut den och tvätta såret noggrant när jag kom hem. Klart det gjorde svinont och handen svullnade upp men misstänker att det hade gjort lika ont på akutmottagningen också.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 335 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art