Vad gör vi fel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör vi fel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad gör vi fel?

Jag och mina vänner har provat allt utan resultat. Vi har provat jiggar, wobblers, spinnare, skeddrag, jerkbaits i alla olika färger och storlekar överallt, i vikar, öppet vatten, djup, djupkanter, trollat över olika djup osv osv. Trots allt detta får vi inget? Får några år sedan plockade någon en 12kg gädda så fisken finns, men vad gör vi fel?

Vi har provat allt överallt men inget fungerar, är vi helt enkelt värdelösa?

Ja, ni är urusla och borde fiska med dynamit för att lyckas!

Skämt åsido - ibland är det helt dött oavsett vad man gör.
    Men fiskar ni på rätt tid på dygnet eller är det "solskensfiske" ni bedriver?
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Kl 7 till 12 brukar det bli, oavsett väder.

Kommentera

PÅ sommaren är det svinottan eller kvällen som oftast är bäst , det är lika viktigt att fiska på rätt tid som med rätt bete och på rätt plats. Olika sjöar kan vara helt olika ,någon är bra på sommaren andra odugliga.
        "HalvDan var här"

Kommentera

Nu på sommaren är sent kvällsfiske hett om det är insjö. Efter kl 20. Det blir otrolig aktivitet i sjön på ekolodet kring skymning. Framåt 23 tiden börjar de stora predatorerna att jaga.

Kommentera

Ursprungligen postat av HajfiskarN Visa inlägg
            Kl 7 till 12 brukar det bli, oavsett väder.
            Antagligen det du nämner ovan som är svaret på din fråga. (vad gör vi fel?) Vädret är A och O. och som föregående nämnt så är tid, plats, djup och beten samt fiskesätt viktigt och måste anpassas till vädret. Prova andra tider till att börja med så lär ni er vad som gäller för era vatten. Vissa vatten jag fiskar i är det soluppgång och eller sen eftermiddag/kväll som gäller. Andra vatten mitt på dagen men då djupt 5- 10 m. Ni får helt enkelt prova er fram till vad som gäller i dom vatten ni fiskar
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Det verkar vara tiden som är fel. Vi har kommit fram till att vi ska prova lite kvällsfiske, ca 19.00-23.00 för att känna av vattnet lite mer. Tack för alla svar!

Kommentera

Hade en huggtimme ikväll. Helt dött första två timmarna. Sen vid 20 tiden small det på gång på gång. Hela 9 abborrar och jag tappade nästa lika många. Dock inga stora som kom upp. Några av de jag tappade kändes större. 20 tiden brukar vara bra vid denna tiden på året.

Kommentera

Att fiska på kvällen fungerade inte heller. Vi har fan provat allt men dom vill inte hugga..

Kommentera

Ursprungligen postat av HajfiskarN Visa inlägg
                    Att fiska på kvällen fungerade inte heller. Vi har fan provat allt men dom vill inte hugga..
                    Visst e fiske härligt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 370 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art