Lättare fiskerapport/summerings tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lättare fiskerapport/summerings tråden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lättare fiskerapport/summerings tråden

Nu har jag bestämt mig för att skapa denna tråd där du kan rapportera om vart nästa fisketur skall gå, hur det gick på senaste turen, snacka lite om väder och vind och hur fisket är vid tidpunkten. Jag låter tråden ligga här istället för i rapportforumet då jag inte tycker att tråden passar där.

Har kan du alltså lägga rapporterna och summeringarna som inte förtjänar en egen tråd i rapportforumet har jag tänkt(det kan nog bli en hel del).

Här kan ni alltså skriva vart ni ska eller hur det blev på senaste/nästa/förra/den kommande fisketuren/ischekningen/temperaturkollningen/osv osv osv.

---

Igår var jag ute efter lite gädda med wobbler(rätt ovanligt för att vara mig) och det slog på en liten fisk. Det konstiga var att det var en lite abborre på 4hg som tog en wobbler på 12cm. Detta har man ju hört talas om men aldrig hänt mig förut. Lite kul.

Har abborrsäsongen tagit slut i mellansverige än? Funderar nämligen på lite bottenmete efter dem. I FF finns en artikel där de använder räka som bete. Något att testa kanske?

Var ute i helgen efter Abborre på ett tidigare obeprövat ställe. Levande löjor visade sig inte alls fungera utan det var en SAKTA hemsläpad jigg som regerade

Hälften av fiskarna tog när man bara pimpalde så sakta man kunde precis under båten efter ett 10m kast Och då var det dragningar på typ 4-5cm som gällde. Sedan fanns det dom som jagade jiggarna så det bara stänkte i vattnet.
    sigpic

Kommentera

Undrar vad som hände med Cephalus inlägg?

Hehe skönt Flode Har testat lite med levande bete numera men ibland så är det absolut inte metoden

Ska ungefär vid 16:00 iväg för ett litet gäddmetespass i regnet.
      Full regnutrustning är det som gäller! Undrar hur det slutar sig.
      Inte haft några pangfisken i regn direkt.
      Hoppas jag får lite betesfisk också, annars blir det deadbaitmört.
      Skitfiske på mig!

Kommentera

Få lite fart på tråden, har alla surat hemma idag? Skärpning!

Precis hemkommen från gäddmetes-turen.
        Otroligt skön kväll med två.. jaja.. gäddor landade.. en på kilot åt min polare och en halvkilos åt mig.... -.-

Nåja, det var kul iallafall och speciellt eftersom att jag är nybörjare på detta med gäddmete. Får vara glad att jag blir glad åt småskitar
        Gäddmetespärren har släppt och nu kommer det bli många fler turer.
        Och hur är det med gäddor på kvällen under hösten?
        Senast ändrad av Syn; 2005-10-09, 18:37.

Kommentera

Rapport!

Ciao, precis hemkommen från en jerk-tur på Stavbofjärden, 10 upp dock inga storlekar att snacka om... Tog dock 3 första på egensnickrad jerk, ruggigt ballt... Blir nog några nya i veckan nu när man börjar lära sig hur dom ska göras... Med risk för att vara tjatig, bästa lacken för jerks???, biltemas spraylack är inget jag rekommenderar...
          Greggan

Kommentera

OK har ju billack som för mig fastnat bra på de grejor jag fått för mig att fästa den på.
            Dock inget liknande jerkbaits.

Kommentera

Ursprungligen postat av Greggan
              Ciao, precis hemkommen från en jerk-tur på Stavbofjärden, 10 upp dock inga storlekar att snacka om... Tog dock 3 första på egensnickrad jerk, ruggigt ballt... Blir nog några nya i veckan nu när man börjar lära sig hur dom ska göras... Med risk för att vara tjatig, bästa lacken för jerks???, biltemas spraylack är inget jag rekommenderar...
              E-tex skall tydligen vbara skitbra, Attitudebait hade den förut iaf
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Borrul
                Få lite fart på tråden, har alla surat hemma idag? Skärpning!
                Förlåt då ...
                Jag har en sur helg och tänker vara sur i två dagar till sen blir jag glad
                och då ska jag beräta om min fiske resa som jag skall åka på

Kommentera

Tillbaks efter en schön utforskningstur.
                  Ingen fisk kom upp(en abborre som inte räknas), men jag fick lite nys på nya vatten.
                  Nu är jag sugen på mer gäddmete!

Kommentera

var ut eigår, blåste som fn , gick inte att ro, en gädda på ,
                    halvkilot kom upp å en på lite över kilot gick fast i ankarlinan. men kunde dra upp båten inför vintern utan problem iaf..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art