trolling med betesfisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolling med betesfisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trolling med betesfisk

Vart inspirerad av artikeln i senaste FF, fisket har vart trögt för mig den senaste tiden så det skulle vara kul och testa något nytt, dock utan sidoparavan. Tänkte tackla upp mörten på ett tvåkrokstackel precis som vid flötestrolling sedan ta ett sänke för att få ner ekipaget på önskat djup, precis som i artikeln med andra ord. Borde vara en giftig metod att puttra runt vid hotspots eller ro med en sprattlande mörtstackare efter. Någon som har provat på eller har något tips?
    Mvh/tobbe

Ursprungligen postat av Tobbe86
    Vart inspirerad av artikeln i senaste FF, fisket har vart trögt för mig den senaste tiden så det skulle vara kul och testa något nytt, dock utan sidoparavan. Tänkte tackla upp mörten på ett tvåkrokstackel precis som vid flötestrolling sedan ta ett sänke för att få ner ekipaget på önskat djup, precis som i artikeln med andra ord. Borde vara en giftig metod att puttra runt vid hotspots eller ro med en sprattlande mörtstackare efter. Någon som har provat på eller har något tips?
    Mvh/tobbe
    Lite som bottom bouncing med andra ord ? Typ "bottenmetestrolling" med andra ord? Vet jag skall vara skitbra på t.ex. borre.
    sigpic

Kommentera

Jag testade att fiska på detta sättet efter gös i sommras med bra resultat. Tanken var egentligen att jag skulle flötesmeta men jag hade inget flöte som passade.

Kommentera

Använd gärna ett paternostertackel så betesfisken går strax över botten.
        !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
          Använd gärna ett paternostertackel så betesfisken går strax över botten.
          Japp hade tänkt ha ett spö med mörten efter botten, sedan ett som går högre upp. Få se om man lyckas lura på stor berta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 072 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art