Nu är båttjuv jäklarna igång igen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu är båttjuv jäklarna igång igen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu är båttjuv jäklarna igång igen!

I natt stals tre båtar i centrala kalmar och en fjärde i igår natt
    den ena båten användes enbart för att ro motorerna från svinö in til pissviken där de sedan lastades på en bil.

enligt uppgifter försvan en 05:a mercurey 50hk, 05:a 4t 9,9hk samt en 05 2t 8hk tror jag att han sa.

mitt inne i stan där det bor människor runt omkring, upplysta områden, mycket trafik i cirkulation.. inte ett jäkla dugg hindrar dem och polisen verkar inte göra mycket åt saken

Dax att starta ett beväpnat medborgaar garde, rigga en kulspruta på min millitärbåt och lägga sig på vakt.... detta aär 5 motorn som jag känner till som de har sågat loss på svinö inom den närmsta månaden....

samt att jag hittade en båt iraffshagen för mindre än en månadsedan som saknade en 05:a 70hk 4t mercury

fan vad arg man blir !!!!
    www.rixman.se
    http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
    http://www.miekofishing.se

bevaka annonserna på t.ex. blocket.se

Kommentera

Dom är nog redan i ryssland. Eller åtminstone i nån av dom baltiska staterna.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Tyvärr är det nog trailing som är det bästa skyddet.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Därför jag latchar elmotor nu för tiden.

I min mormors sommarstuga har vi haft inbrott 3 ggr på 2 år, aldrig någonsin inbrott innan dess. det är EU och öststaternas fel
          har inget emot öststatare i övrigt, men just dem som åker till sverige verkar göra det för en brottsturné.
          /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
            Därför jag latchar elmotor nu för tiden.

I min mormors sommarstuga har vi haft inbrott 3 ggr på 2 år, aldrig någonsin inbrott innan dess. det är EU och öststaternas fel
            har inget emot öststatare i övrigt, men just dem som åker till sverige verkar göra det för en brottsturné.
            Precis, har haft inbrottsturner här i villaområden, sedan "postar" dom hem bytet i brev. Posten har ingen rätt att kolla o.s.v...

elanen har rätt; Det finns nog tyvärr inte så många som är så fruktansvärt dumma och säljer sina grejor på blocket längre. Det går som byte mot droger och likanande.

Hade ju ett inbrott på Olssons Fiske för ett tag sedan då dom plockade ner alla GPS;er och några elektrosamson.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Rixman
              I natt stals tre båtar i centrala kalmar och en fjärde i igår natt
              den ena båten användes enbart för att ro motorerna från svinö in til pissviken där de sedan lastades på en bil.

enligt uppgifter försvan en 05:a mercurey 50hk, 05:a 4t 9,9hk samt en 05 2t 8hk tror jag att han sa.

mitt inne i stan där det bor människor runt omkring, upplysta områden, mycket trafik i cirkulation.. inte ett jäkla dugg hindrar dem och polisen verkar inte göra mycket åt saken

Dax att starta ett beväpnat medborgaar garde, rigga en kulspruta på min millitärbåt och lägga sig på vakt.... detta aär 5 motorn som jag känner till som de har sågat loss på svinö inom den närmsta månaden....

samt att jag hittade en båt iraffshagen för mindre än en månadsedan som saknade en 05:a 70hk 4t mercury

fan vad arg man blir !!!!
              Pissviken?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pålsson
                Pissviken?
                en badplats med grunt vatten som alltid är piss jumet... där av namnet och de flesta vet vad man menar när man säger pissviken
                www.rixman.se
                http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
                http://www.miekofishing.se

Kommentera

Det enda som fungerar e rakblad och någon rejäl fälla som slår ihop och knipsar handen av dom (helst huvudet) Dom stal min nya motor två veckor efter inköpet förra året. Snacka om man var på dåligt humör när man ville ut och fiska, sån tur var så hjälpte försäkringsbolaget till mycket bra så jag hade en ny motor två veckor efter stölden men det kosta mig ändå ett antal tusen lappar.

Kommentera

död åt båttjuvarna!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 317 visningar
                    1 gilla