Var uppe en sväng vid Härlanda Tjärn igår och kikade lite. Ganska mycket aktivitet i vattnet, mycket vakande fisk varav minst en garanterat var en rejäl karp. Är det vanligt att dom hoppar så mycket?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hoppande karp i Härlanda Tjärn
Collapse
X
-
Min fiskelärare i skolan berättade att han hade haft några karpar som hoppat upp på land brevid honom och sen rullat i, hur sant det är eller varför de skulle göra så vet jag inte men det måste vara en ganska rolig syn när en karp hoppar upp bredvid en.varför nappar det aldrig?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ranicepsVar uppe en sväng vid Härlanda Tjärn igår och kikade lite. Ganska mycket aktivitet i vattnet, mycket vakande fisk varav minst en garanterat var en rejäl karp. Är det vanligt att dom hoppar så mycket?The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
Kommentera
-
Min gode vän Grindpalm informerade mig om just detta "fenomen" (Sååå ovanligt är det väl inte...) i Härlanda. När det blåser friskt och vädret inte är det bästa för sol och bad skall det tydligen kunna vara ett jäkla hoppande på Härlandas skönheterSmall carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ranicepsVar uppe en sväng vid Härlanda Tjärn igår och kikade lite. Ganska mycket aktivitet i vattnet, mycket vakande fisk varav minst en garanterat var en rejäl karp. Är det vanligt att dom hoppar så mycket?
Det verkar helt klart som att de oftare hoppar när det är kraftig vind, gärna sydvästlig.
Det är en mäktig syn att se fiskar på 10-15 kg hoppa på det sättet!Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 281 visningar
1 gilla