Snabba tips inför morgondagens gösfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snabba tips inför morgondagens gösfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snabba tips inför morgondagens gösfiske!

Tjena!
    Skall ut på en liten inbördes tävling i Gösfiske imorgon och skulle behöva lite tips :-)

Jag kommer uteslutande att vertikalfiska. Vattentempen där vi kommer vara ligger på ca 8 grader och djupen där jag vet att det brukar stå fisk ligger på mellan 8-14 meter... Väderleken lovar på molnigt med ca 4 grader i luften och i det närmaste vindstilla.

Så vad rekomenderas? Fiska jiggarna "sakta" eller aktivt? Mjuka eller styva? Paddlestjärtar, raka eller sånna med delad stjärt?

Ska tävla mot två polare så det står mycke heder på spel :-)

//johnny

Har tyvärr inga tips men tycker det är kul som fan att utmana polarna på en så seriös nivå. Åker/fiskar ni från samma båt?

Kommentera

Om det är molnigt så kör en 15cm i lite halv skrikiga färger.
      Testa å va passiv i början med lungna nersläpp.
      Funkar inte det så börja va lite mer aktiv med jiggen. Kör vanliga twintail jiggar typ fin-s.

Är alltid så jag börjar om de e skit väder. Lite mindre jiggar med mer färg.
      Visar gösarna mycke intresse så kan du ju gå upp i storlek.

Kommentera

Ja det är sketakul att tävla lite inbördes :-) Jag och brorsan hade våran båt och 2 polare delade båt så det blev tävling mellan båtarna.. Får väll erkänna att jag och brorsan fick spö med minsta möjliga marginal.... Gösarna ville inte vara med alls idag så polarna vann med EN fångad gös... Ca 2 hekto ;-) hehe. Brorsan drog en i 3 kilos klassen men jag lyckades sumpa den när jag skulle håva så vi blev utan gös idag :-( fick en tröstgädda på strax över 3 kilo som klen tröst...

Nåja, sådant är fisket :-) Nästa gång vinner vi!
        Bör väll tillägga att jag glömde kaffetermosen hemma på byrån så det kan va därför vi torska ;-(

//johnny

Kommentera

Tråkigt att snubbla på mållinjen men då innebär det att det kommer bli en till utmaning för att ni är så hungriga på vinna. Och vinner ni är det 1-1 så då måste ni köra engång till Så tävlingen har bara börjat

Kommentera

Hehe, ja jag är rädd för att det blir en tävling utan slut :-) Synd att det verkar bli så blåsigt väder på söndag annars hade nog rond 2 gått redan där skulle jag tro :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 093 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art