För oss fattiga studenter, eller för dom som vill komma undan billigare ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss fattiga studenter, eller för dom som vill komma undan billigare !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• För oss fattiga studenter, eller för dom som vill komma undan billigare !

Tjena !

Satt igår och kollade på beteshink, tyckte 200 för en hinkj*vel var för dyrt för en fattig student så ja testade att göra en egen

Jag köpte en "förvaringshink" på bauhaus för 39:90 spänn, borrade hål längs kanten, och borrade även hål i botten så man kan skölja av dragen när man fiskat i saltvatten, även bra ifall det regnar osv. Som handtag fäste jag ett kort spännband som jag satte dit med hjälp av 2 popnitar, det enda som saknas nu är en knäckt plåtbit på baksidan för att den ska kunna hänga på relingen. Jag märkte i efterhand att denna hink blev på gränsen till liten (10 L) men tanken var iallafall god, jag testade den idag och det var faktiskt jävligt smidigt. Lite pengar ska vi ju stjäla från dom stora grabbarna

Skitfiske.

Click image for larger version

Name:	20130831_172515.jpg
Views:	1
Size:	580,3 KB
ID:	1821817Click image for larger version

Name:	20130831_172525.jpg
Size:	627,6 KB
ID:	1821816Click image for larger version

Name:	20130831_172704.jpg
Size:	442,0 KB
ID:	1821818Click image for larger version

Name:	20130831_172717.jpg
Size:	532,7 KB
ID:	1821819

Beteshink är ett typexempel på en ganska fjantig grej man hittar i fiskebutiker.. Ett annat är den sk isskopan - en vanlig hushållssil är mycket billigare och mycket bättre.

Edit:

Jag får tillägga att man får akta sig för att bli dumsnål. Det är upp till var och en. Man förbrukar ju förstås tid och energi på att fixa eget. Men med rätt balans på det tycker jag det är både kul och ekonomiskt givande.
    Senast ändrad av Cobrak; 2014-04-13, 22:07.

Kommentera

Om du får ett jobb som kräver mer än 40 timmars vecka, skaffar dig ett stort hus du renoverar och lyckas skilja dig med två barn så kommer du uppskatta att någon gör enkla saker som de tjänar snuskigt med pengar på Ofta blir dock saker man gör själv bättre...

Isskopan är smidig att mäta istjockleken med, det gör du inte lika lätt med silen...

Står fortfarande och väljer, har jag tid med en tjej?
      Som kille tänker man ju praktiskt, haha!

Kommentera

Fiskebutikerna har ju blivit stora pga av sina säljare som kan presentera bra grejjer och komma med några exempel som gör att svensson köper det rakt av medans den lite mer erfarna sportfiskaren hittar på något eget sätt att göra dessa, Tar vi ståltafsar som ett exempel så tjänar man omkr 20+ kr per tafs, gångrat med hur många tafsar man gör så har vi en helt ny siffra på detta

Kommentera

Absolut, jobbade heltid förut och då har man en annan syn på det men detta gjorde jag mest för skoj skull

Kommentera

Gjorde också en egen men av en transportkrubba (till häst) som redan har fästen så den hänger klockers på relingen.

Kommentera

Älskar sådana lösningar och folk som ser fiske som nåt mer än att bara fiska utan allt pyssel runtomkring. Är själv student och letar bra tips för att slippa bli rånad i fiskebutiken

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                Älskar sådana lösningar och folk som ser fiske som nåt mer än att bara fiska utan allt pyssel runtomkring. Är själv student och letar bra tips för att slippa bli rånad i fiskebutiken
                Kul att du gillar den, funkar faktiskt bra som tusan, men som sagt har du mycket beten, välj större hink kul att pyssla lite !

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                  Gjorde också en egen men av en transportkrubba (till häst) som redan har fästen så den hänger klockers på relingen.
                  Låter ju galant, jag måste fästa en plåtbit så min hänger kvar sen funkar nog min också kanon

Kommentera

Nån mer som har smarta ideer för oss fattiga studenter?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art