vildmarksfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vildmarksfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vildmarksfiske

Någon som har tips på var man kan bege sig i södra Sverige om man är ute efter vildmarksupplevelsen? (Skog med minsta möjliga civilisation)
    Tanken är att ligga ute ett par dagar med tält. Fisket kommer gå ut på spinn o mete efter diverse arter.
    Prova åsnen förra året, det va trevligt med att hyra båt o sova ute på öarna. Är något i stil med det jag är ute efter, inte nödvändigtvis hyra båt.

Tack på förhand!

Jag och min frus bröder hyrde kanot och paddlade i Halen och Raslången i Blekinge/Skåne för två år sen, väldigt trevlig upplevelse. Däremot fanns det några hus på vissa ställen vilket berövade vildmarkskänslan en aning. Men annars var det fint fiske, fin natur och gott om platser där man kan få vara ifred över natten. Kanot/båt finns att hyra i Olofström i Blekinge eller vid Immeln i Skåne.

edit: Kan för övrigt tillägga att man kan välja mellan att lyfta kanoten och dra den med kanotvagn från Halen till Raslången eller så kan man göra som vi gjorde: Nämligen paddla genom ån som binder sjöarna samman vilket tar ca en timme men som verkligen bjuder in till "vildmarkskänsla" och en viss svårighet då det ibland blir både trångt och snårigt på grund av växtligheten
    Senast ändrad av Blekingefiskaren; 2013-06-24, 18:28.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    15 304 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art
    av .art