Wolftail jr eller wobbler? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wolftail jr eller wobbler?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Wolftail jr eller wobbler?

Tja! Ska ut och fiska i helgen efter gädda och undrar om en wolftail jr levererar? Har alltid fiskat med reflex spinnare och dragit gädda (inga större) och fina abborrar och man fäster ju sig vid draget som man alltid brukar få fisk på och nu vill jag ha tips på en bra wobbler som ni kan säga att oftast levererar fisk oavsett hur sjön ser ut osv, som reflex spinnaren ungefär om ni förstår hur jag menar. På tal om wolftail jr, den ska ju funka att fiska med haspel utrustningen vad jag vet? Något som kan vara bra att veta är att mitt spö pallar 10-40 gr beten.
    Skitfiske!

Wolftail Jr ska väl funka. Den finns ju i 33 och 37g. Har dock ingen aning om den leverar eller ej :P Funderade på att skaffa en idag så ska bli kul och se om folk får på den =)
    Fiskar Abborre och Gädda

Kommentera

Lr köper du swim whizz nr:5 lr nr:6. Nr:5 väger 40g o är långsamt sjunkande o nr:6 är flytande
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Wolf tail Jr fungerar bra för mig i både insjöar samt kusten.

Kommentera

Du söker ett atom skeddrag och någon shadjigg.

Kommentera

En bomber b16a är vad Du ska ha. I färgerna skitmört,Xbon,xm7,xsio lef1 välj någon av dom

Kommentera

Ursprungligen postat av kopyto Visa inlägg
              En bomber b16a är vad Du ska ha. I färgerna skitmört,Xbon,xm7,xsio lef1 välj någon av dom
              Bomber B16A i någon av färgerna du rekommenderar.
              18gr Reflex. Gärna klassiska orange kropp med vita prickar samt kopparfärgad sked.
              Atom/Utö 25gr helt silverfärgad.

Där har TS 3st beten som alla är grymma på gädda !

Kommentera

Wolftail Jr kan vara det mest allrounda gäddbeten på marknaden sedan Minnow Spoon. Så köp köp! (Men blanda det inte med andra gummibeten i boxen, för då kan svansen smälta, vad jag förstått).

Kommentera

Okej tack för alla svar! Köpte mig en wolf tail jr shallow i färgen hotpike igår, får snart åka ut och testa den! Atom och reflex har jag, dock inte 18 gr. Har dragit 90% av alla mina fiskar på reflex spinnaren i 12gr, kanske för jag bara fiskar med den Förra året köpte jag några atom och utö i 20/25 gr som knappt har fått varit i vattnet! Kanske dags att doppa dom i sjön också. Har även relax jiggar hemma som jag har dragit lite små snipor på. Ska ta och införskaffa mig någon Bomber 16A då! Minnow spoon i någon firetiger liknande färg har jag också i lådan, har inte heller använt den så himla mycket kanske ska satsa lite mer på den, måste ju funka klockrent eftersom i en utav sjöarna jag fiskar i är det mycket vegetation och den har ju vass skydd om jag inte blandar ihop mig med någon annan?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 316 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art