Jag har precis börjat fiska, och är nästan helt grön inom området. Jag är 27år gammal och har inte fiskat sen 10-12årsåldern. Nu hade jag tänkt återuppta min gamla hobby, främst på grund av att jag behöver kunna slappna av från jobbet på helger och lediga dagar.
Har surfat runt en del på fiskesidor, och försökt "plugga" så gott det går. Men nu behöver jag skaffa ordentlig utrustning. Jag tänkte börja med haspelfiske och sen gå över till fluga, men flugfisket får vänta tills jag börjat få kläm på det hela igen. Spö och rulle är inköpta (Shimano Sidestab 2000RA, Shimano Catana). Kommer mest fiska öring, röding, regnbåge, aborre och gädda i insjöar.
Så vad behöver jag för utrustning? Vilka drag? Vilka verktyg?
Tacksam för svar
Har surfat runt en del på fiskesidor, och försökt "plugga" så gott det går. Men nu behöver jag skaffa ordentlig utrustning. Jag tänkte börja med haspelfiske och sen gå över till fluga, men flugfisket får vänta tills jag börjat få kläm på det hela igen. Spö och rulle är inköpta (Shimano Sidestab 2000RA, Shimano Catana). Kommer mest fiska öring, röding, regnbåge, aborre och gädda i insjöar.
Så vad behöver jag för utrustning? Vilka drag? Vilka verktyg?
Tacksam för svar
Kommentera