Flyga med fiskespön!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flyga med fiskespön!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flyga med fiskespön!?

Tjena
    I sommar bär det av emot tre månaders arbete på Youngs Wilderness Camp på Lake Of The Woods.
    Jag hade tänkt ha med mig ett gäng spön (troligtvis i ett PVC rör eller kanske en Bazuka).
    Totallängden är ungefär 180cm.
    Hur gör man med dessa? Hur mycket kostar det och måste man boka innan?

Hur gör man med dessa? Hur mycket kostar det och måste man boka innan?
    Det är normalt inga problem att ta med spö jag har sett betydligt större och klumpigare grejer folk har släpat med sig på planen, du får dock räkna med att ha dom bak i planet och inte där du sitter.

Slå för säkerhets skull en signal till flygbolaget och kolla men som jag sa tidigare bör det inte va något problem...

Kommentera

Beror på flygbolag också. Med SAS är det inga problem att ta med spön..

Kommentera

Bli heller inte förvånad om du måste checka in spöt som specialbaggage, det kostar lite extra. Har hänt mig.
        sigpic

Kommentera

Jag köpte ett spö på Gran Canaria som jag tog med hem och det var inga konstigheter. Jag fixade en spötub på plats av PVC-rör som används till avlopp. På flygplatsen blev jag hänvisad till special luggage och det kostade inget extra. Turligt nog var det heller inga längdskidor istället för spö som kom rullandes på bandet på Arlanda. (Se Sällskapsresan för humoristisk referens...).

Kommentera

Som sagt inga problem att få med sig spötuben. Priserna kan skilja kraftigt. Har varit med om allt från nästan gratis till ca: 600:- .

Kommentera

Ok, så checka in som specialbaggage då

Skulle aldrig i mitt liv ta med ett PVC rör som handbaggage på väg till USA, minst 17 amerikaner kommer skrika "pipe bomb!!!" och sen kör en tjock polisman upp ett par fingrar i stjärten på mig för att se så jag inte är en terrorist, typ...

Kommentera

Har väldigt svårt att se att det skulle gå att få genom som handbagage nu för tiden. Incheckning är det enda jag hört talas om, och som sagt, till mycket varierande priser.

Kommentera

Har väldigt svårt att se att det skulle gå att få genom som handbagage nu för tiden.
                  Jag har flugit och flyger fortfarande ganska mycket, dock inte till USA,
                  Kravet på handbagage är att det skall få plats under stolen framför dig eller i skåpen uppe över huvudet,
                  går dom inte in där blir det att lasta dom där bak och hoppas dom överlever resan..

Ha ett riktigt hållbart rör som är oknäckbart som spötub din packning blir betydligt sämre behandlad en du kan föreställa dig

Kommentera

Båda mina spötuber var knäckta efter USA resan jag var på i februari. Turligt nog hade inget spö knäckts. Om jag hade gjort allt igen då hade jag skickat min utrustning med DHL eller liknande. Ska du åka med fler så blir en sådan visa med största sannolikhet billigare för er alla också.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 181 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art