Multirulle för havsöringsfiske på kusten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle för havsöringsfiske på kusten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multirulle för havsöringsfiske på kusten

Finns det någon som kan tipsa om en bra multirulle för fiske efter havsöring på kusten här nere i Skåne, jag har funderingar på att köpa en sån istället för haspelrullen som jag använder nu. Kastvikten ligger mellan 10-40 gramm. Kan inte som mycket om spinnfiskesidan, fiskar mest fluga eller trollar efter lax i hanöbukten.
    Tumlaren
    trolling är livet

CS Rocket

Kolla in cs rocket den ska ju vara känd får att kasta långt, du kan ju välja den mindre modellen.
    Multirullar gillar ju inte så lätta drag men med rätt spö och lina ska det nog gå susen.

Kommentera

5500CS Rocket, C3 eller C5 MagX, alla tre är bra. 55 CS Rocket med 0.30 nylon är grejor i absolut världsklass, medan C5an är fantastiskt förlåtande och lättanvänd. En C3a får Du för inga pengar alls.

Om Du kör med flätlina, lägg bara på lina upp till max 3 mm från kanten, och om Du har en CS Rocket byt centrifugalbromsbrickan mot den som normalt sitter på C3an med de vita plastvikterna. Du köper dessa delar från ABU service för under 100ingen (0454-88070).
      Köp Rocket Oil i fiskebutiken för en 50lapp, vaska ur lagren med kemiskt ren aceton och smörj lagren igen med raketoljan. Smörj dem sen regelbundet annars rostar lagren.

Om Du tillhör den skruvande delen av befolkningen rekommenderas keramhybridlager isf de lättrostade sopor som normalt sitter där, och en lättad spole medger långa fina kast även med fladdriga Toby 18g.

Sen finns det 314 åtgärdspunkter till och det går att få en 55:a att funka klockrent från 7gram upp till 50+. Det är bara en plånboksfråga.
      www.utreel.com

Kommentera

Jo, om Du köper en C5a, ha med Dig olja fickan och smörj linspridarlagren efter varenda fisketur, annars rostar lagren ihop inom nåt halvår eller så.
        www.utreel.com

Kommentera

Tumlaren, en Raket är alltid en Raket om man säger så!! Annars är ABU:s lågprofilrullar (SM/T/S3000C) populära bland Sydkustens HÖ -fiskare. Tyvärr tillverkas de inte längre men går ibland att hitta på Tradera osv. Fördelen med dessa är att de har både magnet o centrifugalbroms, vilket kan vara till fördel när vinden jävlas med en. Kolla annars med grabbarna bakom www.havsoringpaosterlen.se De har säkert många tips att delge..

Kommentera

det e ju bara köpa en abassadeur rulle dom funkar till det mästa kanske en 5000 eller det beror på hur stor fisk du ska fiska om det e trolling du kör så e det ju lika att köppa en 7000 billiga rullar som är bra

Kommentera

Trollingutrustning har han, och en 7000-rulle känns rätt överdriven att stå och kasta vid kusten med.

Jag skulle vilja rekomendera en Daiwa Millionaire 203Cvz. Mitt havsöringsfiske är i en ny värld sedan jag köpte en sån rulle. Perfektion...
              Tumlaren... såg att du bodde i Hörby. Du kan få prova min rulle om du har lust!?

edit: oups såg att det var en gammal tråd, du kanske redan shoppat.
              www.pikewallis.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 274 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art