Röda Korset vädjar om stöd till flodvågornas offer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röda Korset vädjar om stöd till flodvågornas offer!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Röda Korset vädjar om stöd till flodvågornas offer!

"Röda Korset vädjar om stöd till flodvågornas offer

Omfattningen av katastrofen i Sydasien är ännu inte känd. Dödstalen stiger för varje timme och enligt obekräftade uppgifter kan antalet omkomna bli upp emot 60 000. Internationella Röda Korset vädjar nu om motsvarande 300 miljoner svenska kronor till de drabbade länderna."
    Källa: http://www.redcross.se/

För att ge ditt bidrag så gå in här: http://www.redcross.se/newrkweb/WebF...ypriv?OpenForm

Hjälp till med så mycket ni kan och har råd med. Tänk på att även små bidrag blir stora när man är fler... Jag själv har bidragit med 200:-
    Senast ändrad av Stizo; 2004-12-29, 09:00.

Pengar kommer ikväll!

/Kristian
    sigpic

Kommentera

Tragiskt det som hänt. Läste på textteve strax efter katastrofen och sådana nyheter känns ju som vardagsmat vid det här laget. Detta var dock något helt annat än vardagsmat. Som sagt var - många bäckar små ... satte in 200 spänn.

Kommentera

Nu börjar man höra om vilka som är där nere! Det är en del som man känner som har åkt till Thailand under julen. Jag är glad att ingen nära anhörig har varit där...

Jag tror att väldigt många vet någon eller några som har blivit drappade...

Kommentera

"Internationella Röda Korset vädjar nu om motsvarande 300 miljoner svenska kronor till de drabbade länderna."
          Ger dem andra länderna så mycket? bara USA eller? jag ska nog sätta in lite om jag får lite över.
          /Lazinko

Kommentera

Sammanlagt av alla länder vill de nog ha en summa motsvarande 300 miljoner SEK.
            Som autograf eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pagra
              Sammanlagt av alla länder vill de nog ha en summa motsvarande 300 miljoner SEK.
              om ni läste dagens Aftonbladet så sammanfattade dom hur mycke olika länder redan skänkt...
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Sådär, 300 kr inbetalda till Röda Korset. Om halva Sveriges befolkning skänker 100 kr var så blir det 450 miljoner kronor. Kan vara värt att tänka på....

Kommentera

Det verkar som att staten inte tänker göra speciellt mycket...

varför utnyttjar de inte de resurser som finns?

kan ta mig själv som ett exempel:
                  1. jag är arbetslös, har gott om tid med andra ord
                  2. jag är utbildad räddningsman + sjukvårdare
                  3. Jag har erfarenhet från byggbranschen så att hjälpa till att bygga upp tillfälliga skydd mot solen är inga problem
                  3. kräver ingen betalning förutom att som man gör i lumpen, räkningarna ska kunna betalas. typ samma ersättning som min a-kassa. Givetvis bör staten stå för dit och hemtransport samt kost och logi, lyxliv är inte aktuellt.

Jag skulle gärna åka ner och hjälpa till med att söka efter försvunna och bygga skydd.

Hur många hade Statens Räddningsverk skickat ner? tyckte jag läste någonstanns att man skickat ner 8 personer som ska sköta kommunikation och samband. 8 PERS????

konstigt att man känner sig meningslös när man fått en utbildning av staten som har med räddningsuppdrag att göra och man har sjukvårdsutbildning som inte nyttjas? varför inte ta vara på de resurser som finns bland de arbetslösa i landet... finns säkert många som skulle ställa upp och åka ner som volontärer och det skulle inte kosta staten många kronor.

Sorry för att jag blev offtopic, var bara tvungen att spy lite galla...

skänker 200 pix ikväll... kan klara mig utan den traditionella raketen detta året.

Kommentera

Man kan väl anmäla sig som frivillig på något sätt???

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 014 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art