Airbrush-råd! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Airbrush-råd!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Airbrush-råd!

Jag funderar på att köpa en airbrush för mindre arbeten, typ wobblermålning och dyl. Vilka modeller rekommenderar ni?.... Jag har hört att man även ska köpa en lufkompressor till den, och det verkar som att den kostar en hel del. Har ni några tips på billiga kompressorer?

Kolla på biltema. Dom har nån variant man kopplar till en vanlig "sprayburk" med gas. Vet inte hur kvalitén är iofs.

Kommentera

Ja, jag har sett att de säljer "luft på burk", men vet du hur länge burken räcker? Det som jag har hört är att de ger sämre resultat än vanliga kompressorer, är det sant?....

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
        Ja, jag har sett att de säljer "luft på burk", men vet du hur länge burken räcker? Det som jag har hört är att de ger sämre resultat än vanliga kompressorer, är det sant?....
        Själva verktygen är det nog inte så något vilket, bara det går att reglera flödet verkar dom ok. Luft är svårare och DYRARE Finns "hemmakompressorer" hois typ CO JULA m.m. Kolla där!
        sigpic

Kommentera

natito: Jag har inte testat den utan bara sett att den finns. Kanske någon annan vet?

Kommentera

jag har testat biltemas "luft på burk" och den räcker max till två-tre beten om du är noga med grundningen och likande. munstycket fungerar väll hyffast men nästan bäst att köpa någon som är lite dyrare och bättre kvalité. men det är nog bäst att köpa en kompressor till om du inte vill köpa en massa burkar.
            Senast ändrad av Topper; 2004-12-17, 15:55.
            "If you're not living on the edge, you're taking up too much space"
            "I came, I saw, I conquered"

Kommentera

Välj en spruta av "double-action" -typ. D v s där man kan reglera färgmängd och luftryck med samma reglage. Kompressor är nästan ett måste, huvudsaken att den kan hålla konstant luftmängd till sprutan annars blir det svårt att få ett mjukt och jämnt resultat. Sen har ju kompressorerna vatten/oljeavskiljare för att få en så ren luft som möjligt.

Kommentera

Ok, nu har jag bestämt mig för att köpa en kompressor. Jag har hittat en på 1,5 HK och 8 bar. Är den kompressorn lämplig?

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
                  Jag funderar på att köpa en airbrush för mindre arbeten, typ wobblermålning och dyl. Vilka modeller rekommenderar ni?.... Jag har hört att man även ska köpa en lufkompressor till den, och det verkar som att den kostar en hel del. Har ni några tips på billiga kompressorer?
                  Kolla in den här,kanske en av dom mest lätt arbetade airbrush jag använt.Och till ett oslagbart pris.http://www.currys.com/airbrush/prodi...695&SubcatID=1 .
                  Kjelle Lundberg

Gädda allt annat är agn!

We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
                  Orson Welles

Kommentera

Biltema har en liten kompressordriven airbrush. Kompressorn (Artikel 15-195) går på 698:- och airbrush sprutan (Artikel 15-191) kostar 375:-

Blir lite billigare än att beställa från USA men kanske får du en sämre vara. Du kan ju alla händelser kolla den innan du beställer utomlands.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 077 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art