Massor av tid!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Massor av tid!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Massor av tid!!!

Tjenare!

Med risk för att göra folk avundsjuka tänkte jag nu tala om att jag är ledig fram till den 17 Januari och har således massor av fisketid.

Anledningen att jag berättar detta är dock inte att göra er avundsjuka utan för att jag söker tips. Jag är ledig för att jag är student och har således väldigt ont om pengar. Skulle jag jobba extra får jag mer pengar men ingen fisketid...Tråkigt, dessutom måste jag ha lite tid att plugga trots ledigheten.

Det jag söker är alltså tips på billiga fiskeupplevelser i Malmö-området. Det lär bli ett par turer ner till hamnen för att meta plattfisk, någon tur till kanalen för att fiska abborre och så fort nyår är avklarat är det dags för lite havsöringsjakt. Dessa typer av fisketurer har jag gjort massor av gånger och skulle vilja prova något nytt, hur är gäddfisket i närheten nu mitt i vintern? Finns det några billiga sjöar med bra vinterfiske? Alla tips mottages med öppna armar...

Tight lines!!

gött själv så går jag på torsdag och 2 dar till nästa vecka
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Mikael, vill du ha fiskesällskap så är det bara att hojta...

brukar dra ner till hamnen och köra bottenmete eller stå och kasta lite, har även suttit och metat lite i kanylen..

man kan ju ta linje 22 från centralen ut till Ön (limhamn), lär ju vara en bra plats för fiske
      Senast ändrad av fogelberg; 2004-12-06, 15:23.

Kommentera