Odelade jerkspön, vart? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Odelade jerkspön, vart?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är detta något att ha, eller är det fortfarande lite för billigt? :P http://www.dogger.se/bft-piglet-evo-...860-c-589.aspx
    Eller är det samma sak som med Buster Stiff?

Kommentera

Ursprungligen postat av touchofred Visa inlägg
      Är detta något att ha, eller är det fortfarande lite för billigt? :P http://www.dogger.se/bft-piglet-evo-...860-c-589.aspx
      Eller är det samma sak som med Buster Stiff?
      av dom två är buster stiff att föredra. piglett är i princip en lättare variant av stiffet. stiffet är inget dåligt spö. men dom som köper stiffet vill iregel ha ett bättre spö när dom väl kommit in i jerkträsket.

eller rättare sakt, stiffet är att föredra pga att du är nybörjare och stiffet låter dig pröva fler olika typer av beten pga sin högre kastvikt än piglet

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        av dom två är buster stiff att föredra. piglett är i princip en lättare variant av stiffet. stiffet är inget dåligt spö. men dom som köper stiffet vill iregel ha ett bättre spö när dom väl kommit in i jerkträsket.

eller rättare sakt, stiffet är att föredra pga att du är nybörjare och stiffet låter dig pröva fler olika typer av beten pga sin högre kastvikt än piglet
        Okej förstår. Vill inte lägga allt för mycket på ett spö nu i början, men vill heller inte vilja byta upp mig efter några veckor. :/
        Svårt att bestämma sig..

Kommentera

Jag har testat både Piglet och Berkley Lightning, och valet mellan de faller helt klart på Berkley.
          Lightning är ett riktigt bra spö för pengen!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
            Jag har testat både Piglet och Berkley Lightning, och valet mellan de faller helt klart på Berkley.
            Lightning är ett riktigt bra spö för pengen!
            Om man köper Lightning, vill man inte byta upp sig efter några veckor ?

Kommentera

Om man köper Lightning, vill man inte byta upp sig efter några veckor ?
              byta upp sig vill man alltid. köper man en bmw 535 disel vill man gärna ha nya M5an:P
              några veckor tar det inte.. men det kommer med tiden. man känner att man växer ifrån sitt spö. tog mig nästan två år innan jag växt ifrån mitt nybörjar spö
              jag har själv inte testat lightning jerk spöet. men jag har aldrig testat ett berkleyspö som jag inte varit nöjd med. det är kvalitet. (har just nu 3 olika berkley spö. främst för havsöring)

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                byta upp sig vill man alltid. köper man en bmw 535 disel vill man gärna ha nya M5an:P
                några veckor tar det inte.. men det kommer med tiden. man känner att man växer ifrån sitt spö. tog mig nästan två år innan jag växt ifrån mitt nybörjar spö
                jag har själv inte testat lightning jerk spöet. men jag har aldrig testat ett berkleyspö som jag inte varit nöjd med. det är kvalitet. (har just nu 3 olika berkley spö. främst för havsöring)
                Jo det är sant hehe
                Youfish.se, har du handlat därifrån? Dom har helt sjuka priser.. Har sök på google, och några från Fiskesnack har handlat där, och det har varit utan problem. http://www.youfish.se/abu-garcia-amb...lassic-c4.html Rullen jag ska köpa, kostar 1500 på dogger.se..

Kommentera

Tja alla fisketokiga.

Eftersom jag är fisketokig, och vill ha mer än bara ett Haspelspö så..

Har jag precis lagt en beställning på detta spö, http://www.dogger.se/bft-buster-jerk...861-c-589.aspx
                  Dum som jag är så skummade jag igenom beskrivningen och missade att det är två-delat.
                  Kommer nog aldrig kasta med 150gramsdrag, men tänkte att det kan vara bra att ta i lite.
                  Eftersom det står -150g, så antar jag att det betyder allt upp till 150g går att kasta?
                  Men ett 6fots spö med en kastvikt på 150g så måste ju det vara som att kasta med ett armeringsjärn?

Så jag tänkte ändra min order till ett odelat, men verkar som att dom bara har delade jerkspön på Dogger..
                  Vart kan jag hitta odelade jerkspön till ett bra pris? Jag hittar bara delade, och dom odelade är oftast dyra som satan..

Varför säljer dom bara delade, trodde Jerkspön var tvungna att vara odelade för att fungera som bäst.. ?

Ska jag köpa det här spöt, eller inte? Eller finns det bättre spön än det här? Isf vilka? Övertyga mig !

Tack på förhand !
                  Hej Andreas Karlsson;

Är inte det 2-delade jerkspöt redan på väg till dig anser jag att du ska ändra beställningen till ett odelat jerbaitspö. Enda fördelen med ett 2-delat jerkspö är att det är lättare att transportera med post eller bil. Där slutar fördelarna med ett 2-delat jerkspö.

Om du inte bodde ända nere i Norrköping utan inom bilavstånd från Bålsta har jag flera odelade jerkbaitspön att erbjuda dig som du garanterat blir mycket nöjd med.

Shakespeare Ugly Stik Muskie Rod CALM 110066 som här http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm är ett jerkbaitspö med kvalitet och styrka i "värdsklass" samt 7 års fabriksgaranti...men du får själv komma hit och känna på spöt...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                  www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2012-08-05, 09:16.

Kommentera

Jo det är sant hehe
                    Youfish.se, har du handlat därifrån? Dom har helt sjuka priser.. Har sök på google, och några från Fiskesnack har handlat där, och det har varit utan problem. http://www.youfish.se/abu-garcia-amb...lassic-c4.html Rullen jag ska köpa, kostar 1500 på dogger.se..
                    jag har aldrig ens sett sidan innan. men inget negativt för det.
                    ett tips. köp en 5601 JB istället. c4 rullen har alu stativ. och det kommer bli skevt med tiden

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Andreas Karlsson;

Är inte det 2-delade jerkspöt redan på väg till dig anser jag att du ska ändra beställningen till ett odelat jerbaitspö. Enda fördelen med ett 2-delat jerkspö är att det är lättare att transportera med post eller bil. Där slutar fördelarna med ett 2-delat jerkspö.

Om du inte bodde ända nere i Norrköping utan inom bilavstånd från Bålsta har jag flera odelade jerkbaitspön att erbjuda dig som du garanterat blir mycket nöjd med.

Shakespeare Ugly Stik Muskie Rod CALM 110066 som här http://www.trumman.com/shakespeare/ugly_stik_rods.htm är ett jerkbaitspö med kvalitet och styrka i "värdsklass"...men du får själv komma hit och känna på spöt...

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                      www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm
                      Beställde det idag, så dom har inte hunnit skicka det ännu.
                      Synd..
                      Men det går att beställde från den sidan du länka, right? För 900spänn är ett väldigt tilltalande pris

Förövrigt, har du handat från youfish.se?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 286 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art