Kasta från land i Mariestad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kasta från land i Mariestad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kasta från land i Mariestad

Hej

Jag är rätt så nyinflyttad i Mariestad. Tidigare brukade jag stå i olika vattendrag runt Göteborg, men nu får jag testa på Vänern:P

Jag har stått en del nere i hamnen/Tidan, men gillar inte att stå inne i stan (har iofs fått en del, och det är ju alltid är kul). För mig så är naturupplevelsen lika viktig som fiskandet.

Så till frågan; någon som skulle vilja dela med sig av några bra ställen att kasta från land från? Har varit i Laxhall, och lite vid brofästet, men vad mer?

Tacksam för svar

/
    Fredrik

Hur går det Fredrik, hittat några bra ställen?

Är det någon som har koll på hur fisket är längre in i Tidan, tänker ifrån Metsä och vidare (söder?) ut?

Kommentera

Hejsan Hejsan, kommer från Mariestad och fiskar en hel del. Ofta i Tidan, på rätt många olika ställen.
      Vad fiskar ni efter? CPR? Vill ju inte ge ut mina hotspots till vem som helst!
      Skicka ett pm till mig, med en beskrivning på erat fiske. Så kanske ni kan få några bra tips.
      Ev. en guidad tur...

mvh / Team Madame Mariestad....

Kommentera

Hej Per.
        Det är klart att du inte ska avslöja dina hotspots här.
        Men då vet jag att förutsättningarna finns och att det bara är att nöta på även längre in i Tidan.
        Anledningen till att jag undrar är att jag var tveksam till hur mycket fisk som tar sig in ifrån vänern i tidan med tanke på att de ska ta sig igenom två kraftverk, både vid kvarnen och vid marieforsleden och där mellan genom hela Mestä-fabriken.

Kommentera

Hej Martin, nöt på du efter tidan. Vitfisk finns det otroligt mycket av överallt där jag varit. Har varit i lagerfors som längst upp i systemet.
          Där färna nog är den roligaste fisken att fiska efter.

Gädda finns det också gott om, i lugnare partier och bakom stenar, där strömlä infinner sig står de parkerade. Har fått 9 kg i topp. Grova och korta gäddor för det mesta. Mycket smått, med de stora finns där!

Abborre finns det också, har inte fiskat efter de i princip någonting, men fått nån då och då när jag kört med mindre gäddspinnare. O de har stått på samma platser som gäddorna. Dock gärna med lite större djup i närheten.

Skitfiske på dig!

Kommentera

Låter kanon det.
            Metat vitfisk har jag aldrig gjort. Kanske är dags att testa på det.

Tack för tipsen.

Kommentera

Tog en tur med bilen utmed tidan en bit idag. Det är inte lätt att komma intill på många ställen. Är väldigt igenväxt utmed kanterna, och vattnet måste vara extremt högt nu? för man måste i stort sett vada för att komma fram till ån på många ställen. Men har hittat ett ställe som jag ska testa imorgon. Låg lite ölburkar i vassen så det har nog varit folk där förut. Fanns en del bakvatten där.
              Har testat några ställen i veckan där det varit helt öppet vatten och det har varit tvärdött.

Kommentera

Hej martin, hur har det gått med tidanfisket? själv har jag hatt bra fiske i höst, med 8,1 kg gädda i topp. Tänkte testa lite vinterfiske med mete som metod om ett par veckor. Hör av dig om du blir sugen på ett följe.
                Mvh pelle b

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 305 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art