hur många draglådor har folk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur många draglådor har folk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

har 3st fyllda lådor med jerkbaits + jigg lådor i massor fyllda med jiggar o huvuden + beten som ligger huller om buller i rummet då jag ska köpa fler lådor men har inte orkat köpa fler lådor ... vill gärna hitta ett bättre alternativ än lådor för det blir så mycket lådor? någon som har några tips?

har funderat länge på att köpa hinkar till jerkbaits iaf

Kommentera

Mina väskor står färdiga och väntar på att få komma ut.

Jag har en liten väska, en ”fischesnik”, avsedd för fisket uppe i Idre.

För fisket i Fyrväpplingen har jag en väska, vilken rymmer 6 större (26x17) och två mindre (19x13) lådor. Samtliga lådor är lämnade hemma och ersatta med de rullar, prylar och beten som ska användas.

För gädd- och abborrefisket har jag en likadan väska men där finns en låda kvar, samt två ytterligare plastburkar för större beten och rullar samt tillbehör.

Slutligen har jag då alla lådorna som inte är med på fisketuren stående med beten hemma i garderoben tillsammans med en Rozemeijer Jerk & Buck Box. I den hänger alla stora beten.

När jag ska ut på fiske är det följaktligen bara en bråkdel av betesarsenalen som kommer med ut och aldrig någon av alla flugaskarna eftersom jag ska fiska och inte skaffa mig hjärnblödning!
      Senast ändrad av BeBest; 2012-07-15, 17:41.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Kan inte räkna så långt så jag vet inte hur mycket jag har...
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag har 4 mindre lådor och en BFT jerk låda. Men använder bara 2 av lådorna, ena till jiggar och andra till diverse så som tafsar, krokar, ringar, beteslås osv osv.

Betena hänger på väggen eller i beteshinken

Kommentera

Hade nog mer lådor än beten ett tag. Sedan köpte jag mig en väska där jag får plats med 4 st . Nackdelen är att den blir tung som satan med havsfiskepilkar och sänken, det positiva är att du får koll på dina grejer samt att isolerförmågan av någon anledning är bättre än den i kylväskor. Det räddade mig den Norgeresan(=
            Senast ändrad av slightchange; 2012-07-15, 21:51.

Kommentera

Jag har en EN bft jerklåda..
              Dessa hinkar ni hänger på relingen, vart köper ni dessa?
              Sett på vissa jerkfilmer att dom har öppna hinkar som dragen hänger i, ser jävligt smidigt ut!

=)

Kommentera

Man kan köpa bl.a. Abu egen beteshink men det är bara en foderhink som man köper på tex granngården som man borrar hål i. Abus hink ca 300:-, samma hink från granngården utan borrade hål ca100:-.
                sigpic
                http://jerkskadad.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Direktörpelle Visa inlägg
                  Jag har en EN bft jerklåda..
                  Dessa hinkar ni hänger på relingen, vart köper ni dessa?
                  Sett på vissa jerkfilmer att dom har öppna hinkar som dragen hänger i, ser jävligt smidigt ut!

=)
                  Hej!

Sportfiskeprylar.se har abus beteshinksom funkar bra, Enda nackdelen är väl att den kostar 239 kr ex. frakt. Dessutom kanske du måste byta ut relingsfästet för att passa just din båt.

Jag gjorde min egna beteshink av en foderhink från Granngården. Köpte den med färdiga fästen och borrade bara upp hål för att hänga betena.

billigast blir ju denna: http://www.granngarden.se/product/flathink-krubba-bl---

Bara att bocka egna fästen och borra så du kan hänga beten. Finns flera guider på hur man gör dessa.

Bla. Denna : http://gäddfiske.se/blog/index.php/201.../27/beteshink/

tror jag fick ge runt 120 kr för en foderkrubba med färdiga fästen, Bara att borra hål i den å den är klar!

Lycka till
                  Senast ändrad av Guest; 2012-07-16, 09:45.

Kommentera

Fyra

En till ha arians från båt

En till insjö/dammfiske

En till kustfiske

En med lite blandade prylar, som jag nästan alltid slänger med i väskan när jag ska ut - oavsett var ( bortsett från torskfiske rån båt)

/J

Kommentera

Det jag tar med mig ut när jag fiskar är 2st 3730 lådor. En med jerk och en med wobbler. 2st 3700, en med skeddrag och en med spinnare. Detta har jag i en zalt väska. Där ryms även lite kläder och fika. Just ja, har en till låda också med tafs, krok och annat bra att ha. Sen en spöväska med 4 spön med rullar i.

Hemma i faiskeboden finns det drivor med väskor och lådor sen en gång i tiden kändes som nödvändiga att köpa.

Funderar dock på att tillverka en beteshink för det är fullt till bristningsgränsen i 3730 lådorna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 326 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art