Whopper popper? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Whopper popper?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag älskar ytbeten med, brukar skratta rakt ut ibland när dom hugger Men seriöst, hurfan krokar man dom? Jag fiskar alla typer av fiske och har aldrig haft problem med att kroka fiskar som med ytbeten. Jag vet att det är svårt, att man tappar ett par stycken per fångad, men är det någon här som har något tips? Ibland känns det som att om en gädda kommer i full fart mot betet upp mot ytan så trycker vattnet mellan gäddan och ytbetet upp betet och från gäddkäften... Men det är bara en teori. Tips uppskattas i alla fall

PS. Jag har inte fiskat med ett propeller-ytbete än, kanske är lättare? Jag kör mest Super Spook och Skitter Pop

Kommentera

Prova att inte göra mothugg.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Eller vänta och sedan dra lite snabbt åt sidan

Kommentera

Precis hemkommen från heldagsfiske och jag måste säga att jag snöat in helt på det här med ytfiske efter gädda den här säsongen, sjukt kul!

Hade kanonfiske i "specialsjön" idag (vegetationsrik och ganska grund skogssjö), första gången jag provade ytbeten där och man blev inte besviken. Whopper Plopper, färg blue blood levererade bäst igen.

Har verkligen fastnat för detta bete och har sett att det finns många färger (amerikanska siter), men har bara hittat några få i den lokala butiken (Kurres fiskeshop) och på svenska siter.

Vill inte gärna beställa från USA, nån som vet vart jag kan hitta övriga färger i närheten av Jönköping alternativt via en Svensk nätbutik?

Kommentera

Precis hemkommen från heldagsfiske och jag måste säga att jag snöat in helt på det här med ytfiske efter gädda den här säsongen, sjukt kul!

Hade kanonfiske i "specialsjön" idag (vegetationsrik och ganska grund skogssjö), första gången jag provade ytbeten där och man blev inte besviken. Whopper Plopper, färg blue blood levererade bäst igen.

Har verkligen fastnat för detta bete och har sett att det finns många färger (amerikanska siter), men har bara hittat några få i den lokala butiken (Kurres fiskeshop) och på svenska siter.

Vill inte gärna beställa från USA, nån som vet vart jag kan hitta övriga färger i närheten av Jönköping alternativt via en Svensk nätbutik?

Kommentera

Attitude Baits säljer ytbeten i alla dess former och storlekar, och har gjort det i flera år...
              Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inlägg
                Attitude Baits säljer ytbeten i alla dess former och storlekar, och har gjort det i flera år...
                Jo, men inte whopper ploppern som frågan gällde..

Kommentera

Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inlägg
                  Min erfarenhet av Attitudes beten är tyvärr inte bra alls. De beten jag provat har fiskat sådär och framför allt har kvaliteten varit undermålig. Whopper Ploppern har de heller inte.

Nu har jag iallafall hittat en butik på webben som säljer fler färger av whopper plopper så problemet är löst.

Kommentera

Ursprungligen postat av Seize the Day Visa inlägg
                    Min erfarenhet av Attitudes beten är tyvärr inte bra alls. De beten jag provat har fiskat sådär och framför allt har kvaliteten varit undermålig.
                    Där har ni fel.
                    De beten Attitude Baits marknadsför är riktiga legender inom ytfisket på både gädda och Muskie borta i staterna, så jo, de fungerar som de skall.
                    De har dominerat ytfiskemarknaden i årtionden, så återigen, de fungerar.

Visst, ibland kommer det något hausat bete som intresserar folk, som i detta fall, Larry Dahlberg's Whopper Plopper.
                    Jag säger absolut inte att detta prop bait är undermåligt, jag säger bara att det finns mycket fler prop baits att tillgå i Sverige.
                    Motörhead - Everything Louder Than Everything Else!

www.kinnevikensfritid.se

Kommentera

Fine, jag köper det...alla har vi våra egna erfarenheter och gillar olika beten.
                      Jag fiskar med många olika ytbeten men på senaste tiden mest med whopper plopper - helt enkelt eftersom den varit effektiv och känns riktigt bra kvalitetsmässigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 014 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art