Va och fiskade i mossjön (Falkenberg) för några dagar sedan, då han vi köpte fiskekort sa där fanns gös i sjön? Någon som kan bekräfta detta?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mossjön
Collapse
X
-
Har själv varit i Mossjön och fiskat 1 gång, gös... har jag väldigt svårt att tro.. Dock en sjuhelvetes massa smågäddor.Trixet att fiska där är ju antingen att köra mitt ute i sjön, eller bara braka rakt in i vikarna förbi all skit som ligger överallt i småvikarna. Fick många roliga hugg på metersdjupt vatten där.
Dock var väl medelvikten 1 kg ungefär... slutade med att vi jiggade abborre på slutet...
-
Har fiskat i Mossjön i flera år och fiskar fortfarande där. Som laxkungen säger så finns där ingen gös men gott om små snipor. Ska nan fiska gös så ska man fiska i ätrafors där finns det gott om gös. Tror faktiskt det bara är rykten om att det finns gös så dom får in lite pengar till föreningen.
Kommentera
-
Det har funnits gös och stor gädda i mossjön men den är nog borta nu. Utfiskat. Jag fick min livs första 10kilos gädda i mossjön men det var 15år sedan minst. Varit där 10tal gånger utan att få något över 2 kilo sedan dess. Sent på sommar kvällarna kan man se stora löjstimm i ytan och något som jagar dem hela tiden. Kan vara Gös kan vara Abborre. Jag har inga planer på att åka dit mer. Dock så finns det någon stor vit fisk som kanske hade varit kul att meta. Såg det en varm sommar dag inne i en varm grund vik. Stora stimm simmade omkring.
Kommentera
-
Bildbevis på att det fanns gös där 2006: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date
Har fiskat där i många år och bara landat 2st gösar så många finns det inte iaf =) Grov gädda finns det däremot men sjön är svårfiskad och tar tid att lära känna..
Kommentera
-
Har fiskat i Mossjön 5 ggr och jag är föga imponerad. Har dock landat ett par gäddor men dock ingen över två kilo. Hade däremot på en ganska fin gädda på ca 3-5 kilo som jag fick på mete. Verkar finnas gott om vitfisk i sjön ialla fall. Angående gös så såg jag resterna efter en gös på 82 cm som låg vid båtplatsen det var någon som hade tagit fileérna från den. Har ni några bra tips på beten för att ta stor gädda?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
igår, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 274 visningar
1 gilla