John Wilson's Fishing Safari - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

John Wilson's Fishing Safari

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• John Wilson's Fishing Safari

Ett litet tips på er som vill ha något bra att titta på.

När? 17:30
    Var? Discovery
    Vad? Nilabborre i Lake Nasser, hajar vid Skelettkusten, mal i Rio Ebro, stör i Kanada nånstans, tarpoon utanför Florida, karp i Rio Ebro. Det är det jag har sett i alla fall
    Varför? Urstarka fiskar, målgruppen är inte tioåringar utan äldre fiskare, inte en massa onödigt pladder, inte en massa naturbilder, han håller inte på och fjantar sig.
    Som autograf eller?

Störfisket förra veckan var ju helt enormt!!
    Fy fan vad sugen man blev. Man kanske skulle snacka med Sturgeon om möjligheterna att få prova detta fantastiska fiske...
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Störfisket var brutal skönhet
      Som autograf eller?

Kommentera

en sak jag inte gillar med honom är att han alltid ska på med fingrarna på rullen istället för att låta slirbromsen göra jobbet, fattar han inte att bromsen är till för att bromsa eller vill han riskera ett linbrott?

Tycker fan att Henry Gilbey är 100ggr bättre... Henry kommer ju med lite vettiga tips vilket Wilson inte gör. Visst Wilson visar upp fina fiskar, jag hade gärna fiskat Tarpon och Stör, men fingrarna på rullen? Till och med killen som tog ut dom i Florida sa till honom -"ta bort fingrarna från rullen".

Anledningen till att jag föredrar Henry Gilbey kanske beror på att jag bara fiskar vid kusten. dock inte lika stora och fina fiskar som honom.
        Senast ändrad av fogelberg; 2004-10-06, 22:37.

Kommentera

Jag säger bara...

TARPOON!!
          Det avsnittet blev jag ruggit avundsjuk på....
          Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Bästa fiskeprogrammet på TV för tillfället helt klart!

Karpfisket från Spanien igår hur läckert som helst, vilka fjällisar!
            Avslutningen med tyskens mal på 86kg var inte fel!

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
              en sak jag inte gillar med honom är att han alltid ska på med fingrarna på rullen istället för att låta slirbromsen göra jobbet, fattar han inte att bromsen är till för att bromsa eller vill han riskera ett linbrott?

Tycker fan att Henry Gilbey är 100ggr bättre... Henry kommer ju med lite vettiga tips vilket Wilson inte gör. Visst Wilson visar upp fina fiskar, jag hade gärna fiskat Tarpon och Stör, men fingrarna på rullen? Till och med killen som tog ut dom i Florida sa till honom -"ta bort fingrarna från rullen".

Anledningen till att jag föredrar Henry Gilbey kanske beror på att jag bara fiskar vid kusten. dock inte lika stora och fina fiskar som honom.
              Jag tycker att han har kört med fingret på spolen när han har gjort mothugget???

Jo Spanienfisket var helt otroligt vilka karpar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                Jag tycker att han har kört med fingret på spolen när han har gjort mothugget???

Jo Spanienfisket var helt otroligt vilka karpar!
                Jasså? såg du inte när han fiskade tarpon i Florida, isåfall var det ett jäkla mothugg han gjorde, mothugget hade han gjort men fisken drog iväg som en torped och han satte tummen på spolen. Sen hör man "fiskeguiden" -"Let go of the spool John!, John!! let go of the spool!!". tror det var ordet spool han använde, kommer inte ihåg ordagrannt.

Karparna i spanien var fina, riktiga monster. Malen var ju inte dålig den heller.

Kommentera

Skönaste scenen i serien är ju klart när de spinnfiskar nilabborre. Han har precis kastat sitt första kast och vevar in samtidigt som han pratar in i kmaeran. Då kommer ett brutalt hugg och han börjar skrika och svära lite osammanhängande
                  Som autograf eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
                    Jasså? såg du inte när han fiskade tarpon i Florida, isåfall var det ett jäkla mothugg han gjorde, mothugget hade han gjort men fisken drog iväg som en torped och han satte tummen på spolen. Sen hör man "fiskeguiden" -"Let go of the spool John!, John!! let go of the spool!!". tror det var ordet spool han använde, kommer inte ihåg ordagrannt.

Karparna i spanien var fina, riktiga monster. Malen var ju inte dålig den heller.
                    Det var ju hans fiskekompis!! Inte John!!
                    Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 282 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art