Starkaste fisken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starkaste fisken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Haha Peter L Du säger att HÖ inte har samma tyngd som en sutare Säg det till polarn när han drog på sin 6,4kgs havsöring här ute så fick han tyngd alltid Lika så med min på 3 som togs samma dag den kanske gav intrycket av att inte vara grymt tung men nog kämpade den alltid

Sen har vi ju ålen Och den som jag fick på 1,65 i maj i år kan du snacka kämpe trodde jag hade på en rysk mini ubåt eller liknade har alldrig tidigare haft på nått som dragit så J*vligt.. Sen som PU säger så har sejen sina stunder nog för att jag bara fick småskit > 5kg men fick en dubble med en på 5 och en på 3 och då minsan blev det riktig fart Sen bleka verkar vara grymma också den största jag fick låg på runt 2,5-3kg ingen stor bit men satan i gatan va den drog
    Senast ändrad av kenta_85; 2004-09-17, 22:38.
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

En som kanske inte ger mest motstånd vid drillning men som jag upplever starkast när man håller i den så är det Harren, jämför den med abborren så tycker jag den är överlägsen per vikt.
      Ålen,regnbågen m.f.l. har jag inte bekantat mig med än så de vet jag inget om.
      Ola

Kommentera

Bara en som nämnt makrill ännu?? En kilossutare går inte jämföra med en 3 hektos makrill, makrillen vinner även om den är tandlös, fenlös, halt och lytt. Den enda svenska art jag kan tänka mig komma upp i samma division är väl multen, men det är svårt att jämföra med. Har aldrig känt på multe i makrillstorlek.

Kommentera

Karpen är stark. nilabborren också, sutaren!
          /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av raniceps
            Bara en som nämnt makrill ännu?? En kilossutare går inte jämföra med en 3 hektos makrill, makrillen vinner även om den är tandlös, fenlös, halt och lytt. Den enda svenska art jag kan tänka mig komma upp i samma division är väl multen, men det är svårt att jämföra med. Har aldrig känt på multe i makrillstorlek.
            WORD!!!

De som inte upplevt havsfiskars styrka bör pröva och sedan tänka om. Ta en Sutare, synerligen blek jmf det mesta i havet. Visst ålen drar...LITEGRANN...men inte mycket. Iof sä är det mesta under 100 kg int så mycket att kämpa med.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
              Karpen är stark. nilabborren också, sutaren!

Kan säga att du har två av tre fel iaf!!!
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
                av dom fiskar jag har drillat så tycker jag nog abborren. de går inte jämföra en 10 kgs me en 1 kgs borre. tänk dig en 10 kgs abborre som skulle kämpa de du!

tänk då ett 10kgs spigg

Kommentera

Ursprungligen postat av stempa
                  tänk då ett 10kgs spigg
                  Hittar du en sådan plats så är jag beredd att betala.
                  sigpic

Kommentera

Något jag förvånades över när jag fiskade harr,var att när man hade dom i handen var den urstark.Påminde lite grann om styrkan i en boa-orm!Havsöring är stark,men nog är en Regnbåge i prima form en bit starkare allt!Makrillen påstås vara den starkaste fisken i förhållande till storleken som vi har i våra vatten.Och jag måste nog säga att en gädda är minsann inget man skojar med,vare sig på spinn eller fluga!

Kommentera

Havsöringen är en fighter.
                      Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 296 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art