Bästa ul-rullen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa ul-rullen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa ul-rullen?

Jag tycker det är lite svårt att hitta en riktigt bra ul-rulle. Antingen är de för stora, eller så brister de i bromsfunktionen eller liknande. Hade en abu 600 u som var kass. Bromsen skar också kändes den för krallig för småvilt som bäcköring och liknande fiskar. Har just köpt en mitchell 310x. Det är en bra rulle, men den kunde gärna varit lättare och mindre.. Så det jag undrar är vilken ul-rulle som duger. Priset spelar ingen roll.

Ursprungligen postat av Dr. Demento
    Jag tycker det är lite svårt att hitta en riktigt bra ul-rulle. Antingen är de för stora, eller så brister de i bromsfunktionen eller liknande. Hade en abu 600 u som var kass. Bromsen skar också kändes den för krallig för småvilt som bäcköring och liknande fiskar. Har just köpt en mitchell 310x. Det är en bra rulle, men den kunde gärna varit lättare och mindre.. Så det jag undrar är vilken ul-rulle som duger. Priset spelar ingen roll.
    Jag har en shimano spirex med dubbelvev, den är jag supernöjd med! kostar väll ca 800-1000 kr, har hört om en annan shimano som ska vara skitbra, tror det var sedona den hette spirex har frambroms vilket jag tycker är en stor fördel!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
      Jag har en shimano spirex med dubbelvev, den är jag supernöjd med! kostar väll ca 800-1000 kr, har hört om en annan shimano som ska vara skitbra, tror det var sedona den hette spirex har frambroms vilket jag tycker är en stor fördel!
      Skulle Shimanos UL-rullar ha "IAR" då skulle dom vara toppen.
      sigpic

Kommentera

Har en Shimano Sedona 500F...funkar helt klart bra! Superstopper 2 skulle inte skada då det är 1:an på denna modell...linupplägget är väl diskutabelt, men har nu på drygt 100m fireline 0,12 å de funkar ändå rätt bra, dock kan de blir lite trassligt ibland!

mvh/Jon
        - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 370 visningar
        1 gilla