Helgens fiskeplaner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helgens fiskeplaner?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Helgens fiskeplaner?

Ni som skall fiska nu i helgen.
    Vilka arter kommer ni rikta er på?
    Vilka metoder osv.

Vad förväntar ni er för resultat?
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Jag skall pröva på att lura upp ett par gäddor med flugspöt
    Har införskaffat nya grymma gäddflugor :

Kommentera

jag ska testa lite gäddmete för första gången =) från land.. kanske kan lura upp nån.. finns gott om betesfisk där jag ska fiska...
      http://www.silverbums.com

Kommentera

Tänkte prova lite dragrodd, alternativt b-mete, efter gös på en sjö i stockholmsregionen....förhoppningarna ligger på att få ett par, 3 st...men som sagt förhoppningar är förhoppningar och då det är en "ny" sjö för min del så kan det gå lite hursomhelst, men en sak är biff, och det är att vi kommer ha det trevligt och fint i solskenet...
        Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
        Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Jobbar hela helgen :P men å andra sidan e jag ledig hela nästa v . Då blir det nog lite gädd och mört fiske.

Kommentera

Karpfiske en sista gång i skaplig sommarvärme i år. Hoppas på att få min första spegelkarp.

Kommentera

För mig blir det lite meck med båten och lite fiske efter Ruda.

Kommentera

jag o Natito ska ut för andra gången. förra gången metade vi gös o trolla o jigga o allt i orlången resultatet blev bra. nu ska vi in i sthlm city där bergman fiskade o tappade sitt pb som ni såg på filmen. natito o jag ska meta där o vi tror på nytt PB. iaf natito som har sitt ynka 3,5 kg. själv drömmer jag efter en bonusfisk som typ öring som ska finnas där också. frågade i fiskebutiken o de finns säger han. men vi får de hur de blir. skitfiske på er allesammans //Hundersmarck\\
                //Me

Kommentera

Det blir Idfiske tre pass, fredag, lörd och söndag, eventuellt även måndagmorgon före plugget.

Jag förväntar mig alltid att slå personbästa och denna gång vill jag även ta regga på firren. 2,7 kg är således mina förväntningar ställda till.

Skall dessutom pröva på ett nytt tackel jag funderat kring.

Skitfiske på er alla!
                  Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Det blir nog Jerkfiske efter gädda och förhoppningsvis ett nyt PB alltså gädda över 5kg.. Kan också komma att bli jiggning eller mete efter gös, Måste testa ett nytt ställe!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 135 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art