Så var säsongen igång igen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så var säsongen igång igen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Så var säsongen igång igen!

Packade ihop en en låda med olika jiggar och några tail-beten. Frugan tittade på mig och konstaterade att nu har gubben vaknat till liv igen då jag satt och tillverkade några stingers på morgon vid köksbordet.
    Stack ut till ån där jag anade att isen nu försvunnit. Så rätt ingen is.
    Snabbt så hängde en shad jigg i beteslåset. Första kastet och efter bara några meter så ett riktigt hugg... men den vill inte fastna ordentligt, kände bara ett sug då jag gjorde mothugg.
    Snabbt nytt kast men ingenting, så fortsatte det ca 30min innan det kändes en liten stöt i linan och snabbt mothugg och äntligen så sitter säsongens första gädda på, ingen bjässe men så härligt att få drilla. ca 2kg vägde premiär fisken.
    Bytte nu och testade lite tailar, hade en stöt efter x antal kast men det var bara en känning. Fiskade ca 30min till innan jag avbröt så härligt med premiären i ett mkt härligt väder.
    Blir nog en tur till i helgen. ska då förbereda mig lite bättre och ta med lite doftmedel och framför allt en stor termos med kaffe.
    I näst kast så .....

Härligt! Sett att det gått mot isfritt, och blivit isfritt i ån uppe vid Forskyrka. Grejerna är redo, nu är det vara att ta sig tiden att gå ut

Kommentera

Fiskesäsongen pågår hela året.Den avbryts aldrig!

Kommentera

Ursprungligen postat av saiko Visa inlägg
        Fiskesäsongen pågår hela året.Den avbryts aldrig!
        Håller helt med dig!

Tänkte främst på fisket med spinnspöet.
        I näst kast så .....

Kommentera

Ja visst är det skönt att våren är på väg
          Jag körde första feedermete-passet igår. Slappade i solen och njöt, men ingen fisk blev det.
          Tur i alla fall att isen börjar krypa tillbaks och att öppningen vid utloppet i sjön blir större och större.

Kommentera

Här är det blåsigt som bara satan, kan inte ta mig någonstans med båten fast det varit isfritt hela vintern!
            -----------PB's!-----------
            Gädda 8,7 kg
            Harr 0,5 kg
            Abborre 0,8 kg
            Torsk 2,4 kg
            Havsöring 3,5 kg
            Näbbgädda
            Strömming
            Mört
            Skrabb

Kommentera

Låter härligt. Tog min spinnfiskepremiär idag. Jiggade vid Stäket utanför Stockholm. Hade ett hugg som kändes hyggligt tungt men släppte rätt snabbt. Testade också ett par nya jerkbeten där det var lite grundare.
              Det var dock ett par härliga timmar trots att fingrarna var stelfrusna.
              /Henrik

Kommentera

Underbart med ljusare tider och lite vår i luften

Kommentera

Tre decimeter is på Möckeln i går, så här har säsongen inte slutat än... Blir nog en tur i morgon igen, men sen är det inte utan att man hoppas på islossning. Vid udden utanför stugan var det pappersis kring undervattensstenarna, så kanske finns det hopp... Men varför är det så mycket kallare i båten på våren än på isen?
                  Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Korsdraget Visa inlägg
                    Packade ihop en en låda med olika jiggar och några tail-beten. Frugan tittade på mig och konstaterade att nu har gubben vaknat till liv igen då jag satt och tillverkade några stingers på morgon vid köksbordet.
                    Stack ut till ån där jag anade att isen nu försvunnit. Så rätt ingen is.
                    Snabbt så hängde en shad jigg i beteslåset. Första kastet och efter bara några meter så ett riktigt hugg... men den vill inte fastna ordentligt, kände bara ett sug då jag gjorde mothugg.
                    Snabbt nytt kast men ingenting, så fortsatte det ca 30min innan det kändes en liten stöt i linan och snabbt mothugg och äntligen så sitter säsongens första gädda på, ingen bjässe men så härligt att få drilla. ca 2kg vägde premiär fisken.
                    Bytte nu och testade lite tailar, hade en stöt efter x antal kast men det var bara en känning. Fiskade ca 30min till innan jag avbröt så härligt med premiären i ett mkt härligt väder.
                    Blir nog en tur till i helgen. ska då förbereda mig lite bättre och ta med lite doftmedel och framför allt en stor termos med kaffe.
                    Var du nere vid "klykan" vid busshållplatsen? såg att isen släppte där i början på veckan. Kul att det drar igång igen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 380 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art