Olssons Fiske - Erfarenheter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olssons Fiske - Erfarenheter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Olssons Fiske - Erfarenheter

Jag hoppas att du som ska eller funderar på att handla grejor hos olssonsfiske läser detta innan ni köper något därifrån.

Det hela började med att jag köpte ett ekolod för 3000:-. Så fort ekolodet kom hem så provade jag direkt efter en lätt och smidig instalation. Dock till min stora besvikelse så fungerade inte ekolodet. Jag kontaktade då generalagenten och de skickade mig ett nytt ekolod. Så fort jag testat detta så kunde jag konstatera att även detta var sönder. Då kontaktade jag generalagenten igen och de skickade ett till ekolod till mig. Även detta var sönder. Generalagenten konstaterade att det var en bugg i ekolodet och att det inte funkade.

Då tog jag kontakt med Olssonsfiske för att få skicka tillbaka ekolodet till de för att få tillbaka mina pengar. Dock till min stora förvåning vägrade dem med att ta emot det trotts att jag hade kvitto (1vecka gammalt) och att jag fått det konstaterat att det var sönder av generalagenten.
    Efter en halvtimmes telefon tjat med en mycket otrevlig säljare gick han med på att jag fick skicka tillbaka det så skulle han personligen prova det mot kostnader.

Vilka kostnader???

Han skulle ha timlön (betalt av mig) för att konstatera att det var sönder trotts att generalagenten redan sagt att det var en bugg och ursäktas sig för det. Efter denna idiotiska bemötelse så vågade jag inte skicka tillbaka det eftersom att han skulle retunera det till mig även om det var fel på det och så skulle jag betala honom privat för att få skicka tillbaka det. Det lät som om det skulle kunna kosta hur mycket som helst!!!

Jag kontaktade då generalagenten och som plåster på såren fick jag ett spriller nytt ekolod till ett värde av 4000:- som fungerade felfritt. Tack Navpoint!!!

Men nu tillbaka till olssonfiske. Vilket skämt!!!

OLSSONSFISKE har ingen service när det drar ihop sig.

Jag rekommenderar dig att handla hos andra handlare för går något sönder hjälper det inte med garantier. Och till saken hör också att de inte fixade en trasig rulle (Ambassaduer) heller utan jag fick bara några svävande svar.

Är det någon annan som varit med om liknande saker också på olssonsfiske???

Nej, bara haft goda erfarenheter från Olssonsfiske..

Kommentera

Jag också fram tills det är dags för returer/garanti reparationer

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe
        Jag också fram tills det är dags för returer/garanti reparationer
        Och det var inte nån "sommarklant" som var i farten då? Inte första gången att oerfaren och föga lämplig personal trampar i klaveret... :?

Kommentera

Tur att det ordnade sig för dig till slut men jag har också slutat handlat där just pga deras attityd.

Extra arbetare eller inte men jag har varit med det om flera gånger så jag ser inte det som en engågns incident. Och även om det ät attityds problem från just extra jobbare så är det andå upp till olssonfiske att berätta vad som gäller samt även vad för regler om reuter. För att det är inte okej att inte ta tillbaka söndriga varor och det tror ja inte att några extrajobbare sitter och hittar på själva utan det är väll någon som har berättat hur de ska göra med just reklamationer osv.

Hur som helst skamligt av dom

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe
            Jag hoppas att du som ska eller funderar på att handla grejor hos olssonsfiske läser detta innan ni köper något därifrån.

Det hela började med att jag köpte ett ekolod för 3000:-. Så fort ekolodet kom hem så provade jag direkt efter en lätt och smidig instalation. Dock till min stora besvikelse så fungerade inte ekolodet. Jag kontaktade då generalagenten och de skickade mig ett nytt ekolod. Så fort jag testat detta så kunde jag konstatera att även detta var sönder. Då kontaktade jag generalagenten igen och de skickade ett till ekolod till mig. Även detta var sönder. Generalagenten konstaterade att det var en bugg i ekolodet och att det inte funkade.

Då tog jag kontakt med Olssonsfiske för att få skicka tillbaka ekolodet till de för att få tillbaka mina pengar. Dock till min stora förvåning vägrade dem med att ta emot det trotts att jag hade kvitto (1vecka gammalt) och att jag fått det konstaterat att det var sönder av generalagenten.
            Efter en halvtimmes telefon tjat med en mycket otrevlig säljare gick han med på att jag fick skicka tillbaka det så skulle han personligen prova det mot kostnader.

Vilka kostnader???

Han skulle ha timlön (betalt av mig) för att konstatera att det var sönder trotts att generalagenten redan sagt att det var en bugg och ursäktas sig för det. Efter denna idiotiska bemötelse så vågade jag inte skicka tillbaka det eftersom att han skulle retunera det till mig även om det var fel på det och så skulle jag betala honom privat för att få skicka tillbaka det. Det lät som om det skulle kunna kosta hur mycket som helst!!!

Jag kontaktade då generalagenten och som plåster på såren fick jag ett spriller nytt ekolod till ett värde av 4000:- som fungerade felfritt. Tack Navpoint!!!

Men nu tillbaka till olssonfiske. Vilket skämt!!!

OLSSONSFISKE har ingen service när det drar ihop sig.

Jag rekommenderar dig att handla hos andra handlare för går något sönder hjälper det inte med garantier. Och till saken hör också att de inte fixade en trasig rulle (Ambassaduer) heller utan jag fick bara några svävande svar.

Är det någon annan som varit med om liknande saker också på olssonsfiske???

Vad var det för LOD, går i fungeringar kring ett X52 och antar att det kan ha varit ett sådant?
            sigpic

Kommentera

Tjenare!
              Det lodet som det var fel på var ett egeale 245DS portabelt.
              Dock måste jag säga att navpoint var helt suveräna att ha att göra med.

Kommentera

Eftersom du varit i kontakt med generalagenten så antar jag att de kommer skriva upp Olssons på sin klagomålslista och när de märker att de får in flera klagomål kommer de diskutera detta med Olssons.

Jag har bara hört gott om Olssons tidigare, men säljaren har helt fel eftersom konsumentköpslagen gäller i detta fall (företag säljer till privatperson).

Försäljaren ska helt täcka kostnader (t ex frakt och felsökning) vid fel, men kan ta ut en felsökningsavgift om det inte finns något fel på enheten, utan det handlar om felkod 40 (felet sitter 40 cm från enheten). I det här fallet så borde det ju inte vara någon tvekan från säljarens sida, eftersom du redan ordnat allt jobb åt honom, förutom att fylla i blanketten.
                Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!

Kommentera

De har blivit för stora för att bry sig?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka.
                    De har blivit för stora för att bry sig?
                    Det är mycket möjligt. Därför jag valde att just handla på olssonsfiske var att det var ett bra pris samt att lundgrens/attitudebaits inte hade några lod där jag vanligen brukar handla.

Så jag tyckte det var billigt och säkert att handla hos olssonsfiske men ack så fel jag hade. Antagligen så tror de att de har så bra kundkretts så dom behöver inte bry sig om service.

Därför tycker jag att det vär viktigt att berätta för liksinnade om sådana företag så att inte flera gör tabben och handla "garanti grejor" där.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    115 svar
                    23 924 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie

Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                    6 svar
                    1 191 visningar