Lyckad improvisation som jag nu delar med mig :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lyckad improvisation som jag nu delar med mig :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lyckad improvisation som jag nu delar med mig :)

Tja tja! Tänkte bara dela med mig om en lyckad improvisation på torsk

Tag en fin torskfilé och strö över salt och vitpeppar/svartpeppar och lägg sedan filébiten på en stor folie bit.

Skiva morot, purjolök och röd paprika i den mängd som du själv tycker är lagom och lägg sedan allt på fisken som ligger på folien.

Lägg sedan några skivor lime eller citron på fisken och dutta lite cayennepeppar lite här och där.

Klicka på ordentligt med smör och stäng sedan ihop folien ordentligt så att den goda saften inte rinner ut under tillagningen.

Ställ in foliebullen i ugnen när ugnen har nått 250 grader och låt den tillagas i ungefär 30 min. Det kan ta längre tid beroende på tjockleken på fisken och morötterna.

Till detta kan man ha potäter i alla former. Kokt, stekt, mos. Om du vill så kan du lägga skivad/klyftad potatis i folien.

Jag hade spenat till, men det går säkert att ha en vanlig vit fisksås till

Hoppas att det smakar!

Just det, om man inte vill göra en enda stor foliebulle, så kan man ju göra flera små istället. Det här receptet fungerar nog till all fisk. Pröva
    |- [FONT=Comic Sans MS]Ibland är fel rätt![/FONT] -|

Låter helsmarrigt så det här ska jag pröva. Som du säger lär det smaka till de flesta andra arter med Tackar för tipset!
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Låter gott, men jag ställer mig lite tveksam till tillagningstiden?? Norrmännen säger ofta att svenskarna är kända för att dräpa fisken två gånger..Först vid fångst och sen vid tillagning..
      Ett tips från mig: gör precis som du har sagt, men ta en tempsticka och kör in i mitten på file'n, och kör den max till 55 grader celcius..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
      6 svar
      563 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg nephilim  
      Arbetar...
      X