Var ute i går på mete-tur med vandia och vilket fiske 15-20 plattor i snitt per man och 5 reggare sammanlagt. rödspätta på 2,07 kg vilket även blev års bästa på båten, tätt följt av en till rödspätta på 2,04 kg, samt en skrubba på 1,47 kg och även det blev års bästa på båten sen var det 2 reggare till på skrubbor så det var en bra mete-tur själv fick jag 5 st plattor och gubben 4 st så för vår del var det så där men vi var nöjda mycket kul fiske så det blir en ny tur inom kort.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metetur med vandia!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inläggVar ute i går på mete-tur med vandia och vilket fiske 15-20 plattor i snitt per man och 5 reggare sammanlagt. rödspätta på 2,07 kg vilket även blev års bästa på båten, tätt följt av en till rödspätta på 2,04 kg, samt en skrubba på 1,47 kg och även det blev års bästa på båten sen var det 2 reggare till på skrubbor så det var en bra mete-tur själv fick jag 5 st plattor och gubben 4 st så för vår del var det så där men vi var nöjda mycket kul fiske så det blir en ny tur inom kort.
Kan inte annat än att hålla med fick själv 20 st spättor (rödspätta) den största på nära kilot. Det blev varken någon flundra eller sandskädda för min del vilket det alltid brukar bli annars bara en liten torsk som inte höll måttet (50 cm för min del), fisket blev lite avslaget efter tolvtiden när vinden kom. Det var min tredje tur för året, så nu får det vara för denna säsong. Ekonomin sätter stopp íbland det kostar med körning nära 1000 kr för varje tur, jag åker alltid själv, finns ingen fiskekompis som är intresserad av detta fiske här hemmavid.
Tumlarentrolling är livet
-
Jo jag vet nog vem du är du stod i fören va?jag prata med dig även min far prata med dig du sa till han att det var 3:e gången du var med i år. vi har beställt ny tur den 30 visst det kostar en del men annars lägger man pengar på något annat det går ju en del på fisket och båten!Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Halloy Patrik är det du som kör med Berkelys series one?Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inläggJo jag vet nog vem du är du stod i fören va?jag prata med dig även min far prata med dig du sa till han att det var 3:e gången du var med i år. vi har beställt ny tur den 30 visst det kostar en del men annars lägger man pengar på något annat det går ju en del på fisket och båten!
Det stämmer precis, får se om jag och grabben går ut med min egen båt någon helg framåt och kollar efter spätta .
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
ja det kan man fiska från sin egen båt men jag har min i klagshamn så det är en bit att köra jag har ingen trailerTeam Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inläggNä du menar nog patrik rickard som har hästsvans?Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av andershbg Visa inläggså var yterligare 2 turer bokade med vandia. 28 och 29 nov. nån mer på FS som ska ut då??
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar
2 153 visningar
0 gillar
|