Stack ut med en polare och fiskade i Mälaren.
Vi kom ut klockan 9:00 och styrde båten mot Hovsgårdsfjärden.
Där missade vi två gäddor. En pga av ingen ståltafs (Olle var ute efter borre) och en pga av ABU-tafs (Säger väl det mesta va?).
Uppskattad vikt på min Gädda var ca 3-4 Kg.
Men den simmade glatt iväg när tafsen hade lossnat, med min Swim Whizz i munnen
Efter ha fiskat lite överallt runt grynnor och uddar så flyttade vi oss bakom en ö där en liten grynna låg (Norr om Björkö) och där landade vi 38 Abborrar och ett stort antal bottennapp, men det fungerade otroligt bra pga av flätlina. Olle lyckades dock sumpa 7 jiggar.
Två stycken av dem berodde på Gädda.
Han missade nämligen en Gädda även här.
Det var ruskigt väder och regnade en hel del men jag tycker ändå att det var ett relativt lyckat fiske.
Vi lyckades inte landa några stora Abborrar.
Största låg på en cirka 400 gram.
Vi kom hem vid 20:00 och vi den tiden hade jag dragit på mig en rejäl förkylning.
Vi kom ut klockan 9:00 och styrde båten mot Hovsgårdsfjärden.
Där missade vi två gäddor. En pga av ingen ståltafs (Olle var ute efter borre) och en pga av ABU-tafs (Säger väl det mesta va?).
Uppskattad vikt på min Gädda var ca 3-4 Kg.
Men den simmade glatt iväg när tafsen hade lossnat, med min Swim Whizz i munnen

Efter ha fiskat lite överallt runt grynnor och uddar så flyttade vi oss bakom en ö där en liten grynna låg (Norr om Björkö) och där landade vi 38 Abborrar och ett stort antal bottennapp, men det fungerade otroligt bra pga av flätlina. Olle lyckades dock sumpa 7 jiggar.
Två stycken av dem berodde på Gädda.
Han missade nämligen en Gädda även här.
Det var ruskigt väder och regnade en hel del men jag tycker ändå att det var ett relativt lyckat fiske.
Vi lyckades inte landa några stora Abborrar.
Största låg på en cirka 400 gram.
Vi kom hem vid 20:00 och vi den tiden hade jag dragit på mig en rejäl förkylning.
Kommentera