Havsfiske från land i Göteborg-området i september - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske från land i Göteborg-området i september

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske från land i Göteborg-området i september

Hej! Jag fiskade tidigare i sjöar men började havsfiske från stranden i september. Fiskade 3 gånger på Stora Amundön och 2 gånger på Södra Lindåsbadet. Tidigt på morgonen vid soluppgången eller kvällen, några gånger vid en solnedgång. I början var jag mycket försiktigt med tidvattnet och månen. Vinden var normalt 5-10 m / s. En gång mycket tyst väder, 2 m / s. Fisad med olika pilkar 15-40 g och jiggar 7,5-12 cm. En gång försökt med botten- och flötemete med öring Powerbait och maggots. Under alla fall fångade ingen fisk! Finns det någon fisk i havet för att fiska från landet nu is September runt Göteborg? När fiskar du? Uppmärksammar du tidtabell, måne, vind (hastighet, till / från stranden)?

Öring har du alltid kring kusten, och den får du fiska till och med sista September. Kolla upp Eniros djupkarta ungefär där du kan fiska och ta dig, från 2 till 4m djup, där det sedan stupar av till ännu djupare vatten. Där hittar jag mestadels av öringarna såhär års.

12-25grams skeddrag i olika färger. Kasta ut, låt sjunka till botten, fiska hem i varierande hastighet med korta spinnstopp.

Kommentera

Fiskar mest kring Göteborg.
      Senaste passet tre öringar och en makrill.
      Bryr mig inte så mycket om väder vind och annat. Visst tas viss hänsyn men fiskar även om det är ”fel”.

Var uppmärksam på att en del öring bytt till lekdräkt, bruna istället för silverfärgade.

Du har fina platser längs hela Göteborgs kust för fiske. Men det kan löna sig att röra sig mycket istället för att nöta på en plats. Kasta av området framför dig. Händer inget. Gå vidare.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
      6 svar
      2 134 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg anteman
      av anteman