Hjälp mig med tipps ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig med tipps !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp mig med tipps !

Hej alla kompetenta gäddfiskare !

I helgen är jag med i en intern gäddfiske tävling i Furusund. Vi är nio pers totalt och den som drar upp tre längsta gäddorna vinner.
    Man kan lugnt säga att samtliga är duktiga gäddfiskare så konkurrensen är stenhård.

Vilken taktik skulle ni lägga upp ?

Grunt, Djupt , Lä , Lovart, Jerk , Wobbler , Färger. osv

Hur länge skulle ni följa taktiken innan ni funderar på att byta om det inte ger utdelning....

Vad är det som ni skulle ändra på först av alla olika parametrar......

Kommer att printa ut era kommentarer och läsa upp dom för mina medtävlare som en rolig grej....(rättvise grej ).

Blir väldigt glad för era synpunkter i gengäld skall jag ge er en utförlig fiskerapport från två intensiva fiskedagar i Furusund.

Ursprungligen postat av Fishcraft

I helgen är jag med i en intern gäddfiske tävling i Furusund. Vi är nio pers totalt och den som drar upp tre längsta gäddorna vinner.
    Man kan lugnt säga att samtliga är duktiga gäddfiskare så konkurrensen är stenhård.

Hur länge skulle ni följa taktiken innan ni funderar på att byta om det inte ger utdelning....

Kommer att printa ut era kommentarer och läsa upp dom för mina medtävlare som en rolig grej....(rättvise grej ).

Blir väldigt glad för era synpunkter i gengäld skall jag ge er en utförlig fiskerapport från två intensiva fiskedagar i Furusund.
    Hejsan, låter som en rolig fisketävling, nu är jag då inte den bästa fiskaren men alla får vell ha sin åsikt? Iaf så tycker jag att ni borde fiska på en 2-3 meter där vinden har legat på vilket gör vattnet mer syresatt och vattnet blir mer grumligt vilket ger ett visst skydd som gör att gädderna blir mindre skygga för att ta dit bete. Färg, beror helt men som många säger att svart funkar bra när det är mulet ( har funkat för mig också ). Ni kan börja fiska grunt ( 2-3 m ) runt vassar och grynnor. Sen kan man ju alltid testa på djupet om det inte funkar.

Så tror jag att ni kommer lyckas, men då e jag vell inte den bästa fiskaren, som sagt, Skitfiske!
    Senast ändrad av Ringaby; 2006-10-17, 19:39.

Kommentera

Byt krok på DD:n så löser det sig...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

tips

Kanske man kan bidra med ngt tips, vad vet jag.

Vet inte hur vattnen är där du skall fiska, men ifall du får heta tips här som sedan ger resultat så kanske du skall läsa upp dem i efterhand.
        Fiskare som känner sina vatten otroligt bra kan fiska hur dåligt som helst på en tävling, ifall man måste "leta" upp gäddorna. Pröva fiska grunt och riktigt grunt på lovartsidan, alltså första decimetrarna från stranden skall betas av.
        Pröva även vanliga djup kring 2-3 meter, men strunta i lävikar, fastän de ibland kan vara hur bra som helst, pröva även ställen med rätt vind ifall lovart fungerar, ställen som ej ser bra ut för fiskaren kan dölja fina gäddvatten under ytan.
        Glöm ej gammalt hederligt fiske som tex, skeddrag, olika storlekar, många fastnar i tex, bara jerkfiske nuförtiden, vilket kan vara helt fel vissa dgr. Fiska med de beten du kan bäst och tror du kan kroka mest fisk på i tävlingen.
        gäddspinnare kan vara väldigt effektiva ibland för att få igång firrar som är lata.

Kanske ngt tips är till hjälp

Perx

Ursprungligen postat av Fishcraft

Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
          Byt krok på DD:n så löser det sig...
          Krokarna har jag bytt och så har jag köpt en till och såg till min förvåning att det inte vara samma som den förstas orginal. Skumt ?

Tack för tipsen men jag är nog lite otydlig vi kommer ju att fiska lovart 2-4 meter, gräsbotten och osv, Min fråga är När byter ni strategi.

Man har ju ofta en plan och ibland funkar den ibland inte man är i början rätt säker djup,bete,färg invevningsteknik. Men när ger ni upp och byter taktik och vad ändrar ni på först ???????

Kommentera

Samma storlek eller 6" vs 8"?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

senast jag var i den trakten och fiskade för några veckor sen fungerade jerk inte alls men när jag bytte till en zalt 19 i furusundfärgen fick ja tre direkt

Kommentera

Ursprungligen postat av Perx
                Kanske man kan bidra med ngt tips, vad vet jag.

Vet inte hur vattnen är där du skall fiska, men ifall du får heta tips här som sedan ger resultat så kanske du skall läsa upp dem i efterhand.
                Fiskare som känner sina vatten otroligt bra kan fiska hur dåligt som helst på en tävling, ifall man måste "leta" upp gäddorna. Pröva fiska grunt och riktigt grunt på lovartsidan, alltså första decimetrarna från stranden skall betas av.
                Pröva även vanliga djup kring 2-3 meter, men strunta i lävikar, fastän de ibland kan vara hur bra som helst, pröva även ställen med rätt vind ifall lovart fungerar, ställen som ej ser bra ut för fiskaren kan dölja fina gäddvatten under ytan.
                Glöm ej gammalt hederligt fiske som tex, skeddrag, olika storlekar, många fastnar i tex, bara jerkfiske nuförtiden, vilket kan vara helt fel vissa dgr. Fiska med de beten du kan bäst och tror du kan kroka mest fisk på i tävlingen.
                gäddspinnare kan vara väldigt effektiva ibland för att få igång firrar som är lata.

Kanske ngt tips är till hjälp

Perx
                instämmer!!

fiska med stora zaltar i grön/vit färg den är en grym färg nu.
                testa riktigt grunt också kan vara riktigt effektivt.

lycka till
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Segt

Jaha nu är man hemma efter två dagars intensivt fiske i Furusund och något mer seg fiskat får man leta efter..... Själv, Jerkade jag i två dagar och det gick åt helvete fick nog minst av alla , skandal !!!!
                  Den som vann fisketävlingen tog 2 st 6 kg och en snipa på 2 kg på ett silver Atom. Själv har man nog JerkBaits för 3000 kronor, Calcutta rulle , Savage spö titantafsar och hela paketet och så blir ma utskåpad av en fiskare som sätter på ett Atom. Vi var totalt nio personer som fiskade intensivt hela dagen och jag vill säga att det är duktiga gäddfiskare samtliga. Det gäller att ha is i magen och släppa Jerkspöt när man känner att det är fel.....det gjorde inte jag utan fortsatte Jerkade och Jerkade. Allt har testats dessa dagar Jiggar, Skeddrag, Traditionella Wobbler ( Zalt.Bomber, Nils Master) Jerk osv.
                  En av tävlingsdeltagarna gav f-n i gäddtävlingen och började Jigga Aborre och drog upp ett gäng så vi kunde käka nystekt Aborre. Jag tror han var den smartaste av oss.....Jag bedömmer det att vi fick cirka 40 gäddor på två dagar 9 personer och därav var 36 snipor.....

Kommentera

Var också ute och fiskade i Furusund hela lördagen. Tre man i båten med ett varierat och målinriktat fiske. Mestadels snipor, några enstaka runt 2-3, annars rätt dött. En fin borre togs också.

Pissväder var det också, men vi hade det trevligt ändå!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
                    6 svar
                    2 113 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman