3 dagars fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 dagars fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3 dagars fiske

Är hemma tillfälligt för att avlägga rapport om pågående vårsatsning. Gäddfisket (2 dar) har snarare bjudit på många än stora. Polarn å jag har dragit varsin 5+ men annars har de hållit sig kring 3. Har tappat räkningen på antal men en 25-30 har väl lyfts upp och sen ner.

Roligast hittills är väl blankingen på 3.5 som jag drog idag. Riktigt pigg å bångstyrig Jag la upp en bild i galleriet.

Vi fortsätter tors-fre som det ser ut nu. Hoppas, hoppas att de stora ger med sig då.

//K
    BJ@

Grattis till öringen! Ja torsdag och fredag vigs helt åt fiske. Sen så dyker polarna från Tokholm upp, så på fredag/lördag kväll lär det bli fortsatt "blöta" aktiviteter. Högg öringen på något traditionellt, eller vart det gäddwobblern som lurade blankingen?

Kommentera

Man tackar!

Du e på helt rätt spår. Vi fiskade HÖ under dan men sadlade om och då högg den såklart. Den viken håller både fin gädda och HÖ så det är svårt att välja drag, men en flytzalt blyad till sväv funkar på allt

//K
      BJ@

Kommentera

Vi fortsatte fiska gädda tors-fre. Torsdagen var helt värdelös och vi nötte febrilt i den hårda nordanvinden (vi låg mest i lä iofs). Gäddorna var extremt tröga till följd av de kraftiga vindomslaget och vi fick endast 2 snipor var. Andra dagen nordan var det desto bättre. Nu var leken avbruten och gäddorna var på hugget rejält. Tyvärr uteblev de efterlängtade topparna som var målet med vårsatsningen. Riktigt surt då vi fiskat på vatten/ställen som jag vet håller grov fisk. Jaja, det e bara att komma igen. Riktigt kul med all fisk man fått de senaste dagarna

Bifogar bild på polarn med en gädda på 6.8

//K
        Bifogade filer
        BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
        6 svar