Måndag morgon klockan ringer 05.00 och det är minusgrader och kolsvart ute.
Dags för lite gäddfiske .
Åkte ut med Peter och Mats , Peter är en fiskeguide .
När man är ute i sådan kyla med nordliga vindar är man inte kaxig .
På morgonen så hade jag flera kontakter och fisk på kroken men gäddorna var långsamma och sega, knuffade endast på betet .
Fastnade de på kroken satt de långt ut och sprattlade sig loss.
Dagen gick väldigt fort trots riktigt skit fiske .
Vi betade av riktigt långa vass områden och gäddorna låg på botten och flinade åt oss…
Stelfrusna fingrar , trasslande multirulle men humöret var på topp .
Lunch tid gick vi i land på en ö och grillade . Jag blev serverad de godaste man kan tänka sig i kylan : Peter´s grillade korvar med bröd ..
Sen var det dags att fortsätta .
Det är svårt att beskriva vad som egentligen hände hjärnan var köldskadad och kroppen var chockad av köld trots flytoverall och kläder .
Med trevlig sällskap så var det bara att nöta på med gott humör .
Syftet med denna resa var att bättra på mitt PB och det gjorde jag med några gram.
En gädda på 4,8 den var så efterlängtad med tanke på dagens skitfiske så det blev inga fejk gädd pussar .(nu kan jag skryta med det också...gädd hångel, tror det var ensidig upphetsning – det ser så ut på bilden )
Det var den största gäddan i båten under denna dag.
Kommer inte att ge mig ut i båt något mer detta år så det var ett bra avslut.
Tack Peter och Mats för ett trevligt fiske !
Dags för lite gäddfiske .
Åkte ut med Peter och Mats , Peter är en fiskeguide .
När man är ute i sådan kyla med nordliga vindar är man inte kaxig .
På morgonen så hade jag flera kontakter och fisk på kroken men gäddorna var långsamma och sega, knuffade endast på betet .
Fastnade de på kroken satt de långt ut och sprattlade sig loss.
Dagen gick väldigt fort trots riktigt skit fiske .
Vi betade av riktigt långa vass områden och gäddorna låg på botten och flinade åt oss…
Stelfrusna fingrar , trasslande multirulle men humöret var på topp .
Lunch tid gick vi i land på en ö och grillade . Jag blev serverad de godaste man kan tänka sig i kylan : Peter´s grillade korvar med bröd ..
Sen var det dags att fortsätta .
Det är svårt att beskriva vad som egentligen hände hjärnan var köldskadad och kroppen var chockad av köld trots flytoverall och kläder .
Med trevlig sällskap så var det bara att nöta på med gott humör .

Syftet med denna resa var att bättra på mitt PB och det gjorde jag med några gram.
En gädda på 4,8 den var så efterlängtad med tanke på dagens skitfiske så det blev inga fejk gädd pussar .(nu kan jag skryta med det också...gädd hångel, tror det var ensidig upphetsning – det ser så ut på bilden )

Det var den största gäddan i båten under denna dag.
Kommer inte att ge mig ut i båt något mer detta år så det var ett bra avslut.
Tack Peter och Mats för ett trevligt fiske !

Kommentera