VAd har ni för tankar om hur stor talangen för fiske spelar in för att kunna fånga en stor fisk? Eller är det vattnets potential som är det viktiga? PÅ rätt plats så fångar nästan vem som helst stor fisk som har "relativt" bra redskaP...känns det som
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Talang vs vattnetspotential
Collapse
X
-
Talang och talang....
Det är ju ingen som medfött har ett sjätte sinne för hur fisken rör sig, var den står osv.
Det är väl förmodligen mer en fråga om kunskap och intresse i så fall.
Vattenpotentialen är ju den viktiga faktorn naturligtvis. Vissa sjöar kan ju inte hålla stor fisk pga yttre förutsättningar...
Njae, talang har ingen som helst betydelse när det gäller fiske, däremot utvecklar man ju någon form av förståelse när det gäller ståndplatser etc.
Ett exempel.
Jag har tagit med åtskilliga polare ut i båten för att fiska. Polare som aldrig ens fingrat på en gäddpåk innan. Naturligtvis slutar dessa resor med att de får den största, mesta och mest kämparvilliga fisken. Det slår aldrig fel. I många av dessa fall har det aldrig varit fråga om talang... Tro mig! =)*** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
http://promisedland.blogg.se
-
Ursprungligen postat av magnus_isaksson
Ett exempel.
Jag har tagit med åtskilliga polare ut i båten för att fiska. Polare som aldrig ens fingrat på en gäddpåk innan. Naturligtvis slutar dessa resor med att de får den största, mesta och mest kämparvilliga fisken. Det slår aldrig fel. I många av dessa fall har det aldrig varit fråga om talang... Tro mig! =)
Kommentera
-
jag tror att den lilla faktorn "tid" spelar in väldigt mkt!
den som har "tid" har större möjlighet att ta stora madamer!
sen kan det vara tokflax eller välplanerat arbete.[FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]
http://frank3n5731n.dracula.nu
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LazinkoVar god nämn en plats där vem som helst kan ta stor fiskDet är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av theoneandonlybiggame fiske (trolling) är det ju 100 % tur skulle man kunna säga. Fast frågan kanske skulle vara nämn en plats där vem som helst inte kan ta stor fisk? MEN SKICKLIGHET VINNER I LÄNGDEN det är jag säker på. helt säker.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Abborrpremiär -24av lakefrykenGäddfiske med sönerna stod på agendan men vi hann knappt ut på vattnet innan molntäcket sprack upp,...3 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-17, 08:37 -
-
Svar till Abborrpremiär -24av Cosmoz 08Min första tur gav nytt PB på längd en 52cm och 2.55kg...2 Foton
-
Kanal: Fiskerapporter
2024-04-10, 08:09 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Kippholmen
av AdamA
Startad av AdamA, 2004-06-02, 17:32
|
6 svar