Hejsan! va ute o provade fiske lyckan i dag med en kompis som inte alls e fiske intresserad. det hela började med att jag satt hemma lite små bakis från fredags kvällen. o va lite små fiske sugen ringde runt till dom vanliga fiske kompisarna. men alla hade andra planer aja ja ringde till en annan kompis o fråga om han villle åka me ut o ta en gädda. ok sa han men då vill ja f*n se en fisk mm de kommer du sa ja. väl ute me båten satte ja i hop mitt spö samt det andra spöt jag hade med mig o gedde till kompisen han fick en zalt på sitt spö. jag själv hade en swim whizz 2 delade modellen. stog o kasta lite ingen fick något förutom att han höll på att fånga mig ett par gånger när han glömde fälla bygeln =). fan va tråkigt sa hab till mig fattar inte hur du kan tycke detta e roligt svinga ett spö o veva. sen började det regna o då ruttna han totalt. o han ville hem ok sa jag vi trollar till andra sidan viken så har vi en fisk i båten. mm visst sa han lite skeptiskt då jag bytte drag till en zalt o började lägga ut lina. va lite vatten i båten så började ösa i samma veva efter 25-30 meter lina hade åkt ut stoppade ja rullen o fortsatte ösa. snegla på spöt o då sa det TJONG kompisewn som körde stoppa mortorn. o stog o hoppa upp o ner i båten e det fisk e det fisk jaa sa jag. veva upp dit spö så tar jag upp fisken. denna kompis som var med har aldrig sett en fisk förutom på konusm i fisk disken så han va jätte irig att få upp den.o medans jag kände detta måste va PB kändes tungt på spöt.efter 3-4 rusningar kom gäddan upp till båt kanten o min kompis skulle håva det gjorde han o fisken va inne i båten. Fan va skönt tänkte jag PB va jätte glad tills jag märkte att jag inte hade fått med mig någon käft öppnare. o kroken satt gabska lånt in i gädd munnen. började rota efter "allternativa" saker att öppna munnen med hitta ett kniv fodral av läder som ja stoppa in i munne på den. men det va alldeles för mjukt. så det vek sig hmm tänkte jag så fick ja syn på en halv liters gammal cola flaska som ja lyckades få in i gapet på den. o vicka loss krokarna. så att fisken var fri allt som allt var nog fisken i båten i 5 minuter o den vägde 7 kilo PB. en sak jag undrar av andra hur mycket stryck tål en gädda i munnen av en krok o hur länge kan den va uppe i båten. den simmade fint till baka i vattnet när den sattes i. kändes riktigt bra iaf... hoppas denna inte blev för lång ! =)
PS: vet att stav fel kan förekomma men ha översikt snälla !
PS: vet att stav fel kan förekomma men ha översikt snälla !
Kommentera