Stampe: Tailmania - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stampe: Tailmania

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stampe: Tailmania

Man hör ofta om folk som har haft stora framgångar med beten som har svans. En 10a här och en 12a där och självklart blir man som betestillverkare påverkad av detta. En stor anledning till att jag inte har tagit fram något vettigt tailbete är helt enkelt att jag inte gillar att fiska med dom, och otroligt nog har jag fått en del stor fisk utan dessa
    Några olika modeller har jag fått ihop men ingen fungerar precis som jag vill ha dom. Detta har jag det senaste försökt att råda bot på och några riktiga nitlotter har det blivit.
    Nu är det dags för ett nytt försök i form av Manson tail. Jag har ingen aning varför jag inte testat detta tidigare men nu känns det logiskt. Manson jerk är det betet som tagit mest tid att utveckla. Trots att man får långa bromsande vattenväxter på bakre kroken (och i bland även vass) så bibehåller den mycket av sin gång. Man kan då tro att den svänger runt väldigt mycket utan massa skräp på kroken men så är inte fallet.
    Jag börjar därför testa med en ganska stor jigg och modifierar därefter. Nu ska jag bara hitta en pöl utan is.

Någon gång kanske man ska börja gilla tailbeten.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.stampelures.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...