Jag och Joel åkte imorse till Citadellet i*Landskrona för att testa några nya produkter och*en ny fisketeknik med spinnspö. Väl framme stod termometern på 4° och vinden for rundor i 12-14 m/s. Inte optimala förhållande om man säger som så…
Ny fisketeknik med Edge 3776 som dirigentpinne gav resultat trots extremt dåligt väder
Citadellet har stängt för säsongen och dem*har inte satt i fisk på ett bra tag, men efter överensekommelse med Citadellfisket fick vi tillstånd att*fiska någon timme vilket vi tackar för.*Efter sammanlagt 2 timmars fiske*blev det två rödingar och jag hade två regnbågar som högg minst sagt försiktigt. Inte så illa om man tänker på den korta tiden och det dåliga vädret. Tekniken skall provas igen när vädret blir bättre!
Odlad röding i lekdräkt får man säga vad man vill om, men i hård vind och rusk får man vara glad för det lilla

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Citadellet har stängt för säsongen och dem*har inte satt i fisk på ett bra tag, men efter överensekommelse med Citadellfisket fick vi tillstånd att*fiska någon timme vilket vi tackar för.*Efter sammanlagt 2 timmars fiske*blev det två rödingar och jag hade två regnbågar som högg minst sagt försiktigt. Inte så illa om man tänker på den korta tiden och det dåliga vädret. Tekniken skall provas igen när vädret blir bättre!
Citadelletfisket*i Landskrona är minst sagt speciellt, men kan verkligen rekommenderas till nybörjaren som vill lära sig flugfiska.*Det som gör detta Put and Take vatten extra intressant är att dem pumpar in saltvatten från Öresund vilket gör att vattenkvalitén och därmed fisken håller hög klass. Beroende på årstid har jag sett både tobis, horngäddor, spigg, maneter, krabbor och skrubbor inne i vallgraven. I brist på annat har jag fiskat här till och från i 12 år*när abstinensen blivit allt för stor,*däremot*har jag*aldrig sett eller hört någon som har fångat en röding!?

OBS! Citadellet i Landskrona är stängt för säsongen och allt fiske är förbjudet fram till premiären våren 2012. Läs mer här: http://www.landskrona.se/Invanare/Fritid–kultur/Friluft/Fiske—Put–take.aspx

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)