Dag 1 – Fredag: tre båtar behövde mört så vi spenderade kvällen på att fylla spannarna. Två kastnät gick förlorade på gamla cyklar men vi lyckades tillslut få ihop många fina betesfiskar. Senare på kvällen blev det entrecôte och gott rödvin.
Dag 2 – Lördag: tre båtar begav sig ut så snart det blev ljust. Fisket började trögt men kom igång runt lunch. Thomas Söbirk +1 fick 9 gäddor, Frederik Hansen och Tommy The Trout fick 11, medans jag och David fick 13 gäddor. Frederik och Tommy The Trout slog till med den största på 8,4 kg. Jag och David fick nöja oss med vår största på 6,0kg.

Bästa upplevelsen var helt klart när jag*tog tag i Kinetic Lokka 24″ spöet och skulle lyfta upp mörten 50cm (bra knep om en gädda följer efter utan att hugga)*och stannar till,*och plöstligt hugger en gädda på*+6kg och jag gör mothugg. Efter några sekunder släpper fisken och jag vevar långsamt upp mörten för se om den följer efter. Då kommer en annan mindre fisk lodrätt från botten och klipper mörten brutalt i ytan. Jag väntar*en sekund innan mothugget men även den släpper tyvärr. Både jag och David skriker av skratt och*konstaterar; tänk om man hade fått med det på film…

Dag 3 -*Söndag: Kvällen innan har jag hämtat Toke Trentemøller för att fiska i en annan sjö och vi är redo för att brottas med gäddorna. På morgonen vaknar jag med världens frossa/halsont/huvudvärk/hosta… you name it. Kanske var det Søbirk som*smittat mig*med fiske-feber? I alla fall, med tanke på lokationen var det bara att hålla ut och försöka göra någon nytta. Det låg tjock dimma hela dagen,*och*enligt våra*erfarenheter är det inte speciellt bra för fisket. Toke fick slita med all*utrustning och båt*och vi fick nöja oss med 5 gäddor upp till ca 5kg. Ska jag vara helt ärlig ville jag bara hem och lägga mig i*sängen,*en gädda har aldrig spelat mindre roll.

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)