Jeg vil tro at majoriteten som besøker denne bloggen mesterer multiplikator sneller, men det kan tenkes det er folk innom her som kvier seg for å kjøpe nettop slikt utstyr pga alt det fæle man har hørt. Eller de som kansje kjøpte multi snelle for 10år siden, tok ett kast, fikk fisketuren ødelagt og lot den siden ligge!
Vil da prøve så enkelt som mulig å forklare hvordan man skal operere en multiplikator snelle, slik at flest mulig kan ta del i disse, som jeg mener er uovertruffent best når det kommer til litt tyngre fiske!
Her er en enkel og meget bra snelle jeg kan anbefale! De er relativt billige og er enkle å få tak i Norge!
Ambassadeur 5601JB
Denne snella har tommel utløser av spolen, Andre har en mindre utløser av metall som sitter på høyre side av snella.
Her har vi hjulet som man justerer den viktige kastebremsen med.
Kastebremsen vil hjelpe til med å bremse spolen under kast, og er den justert rett skal det mye til å få backlash. Kastebremsen sitter altid på sveivsida av snella, med untak av noen sneller med magnetbrems, og pro rocket (shop) snellene som har to juster skruer for å kunne sentrere spolen.
Kastebremsen justeres på følgende måte!!
Sett på betet du vil fiske med, trykk på spoleutløser knappen og la betet synke. Så strammer man kaste bremsen ved å skru den innover til betet synker sakte nedover ved frigjort spole!
Dette vil da gjøre så at når betet tar vannet i utkastet vil spolen stoppe av seg selv!
Med litt trening blir man flinkere og man kan løsne litt og litt på bremsen slik at man får lengre kast!
kommer til å legge ut en kjapp film her om hvordan snella oppfører seg med korrekt innstillt kastebrems for nybegynner! må bare vente på youtube skal bli ferdig!
Vil også minne om spørreundersøkelsen oppe i venstre hjørnet på bloggen det er 2 dager igjen og du kan være med å bestemme hva som blir gjeldene for gjeddekonken neste år
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)