Erik Walmann: refleksjoner ang sommeren 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: refleksjoner ang sommeren 2011

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: refleksjoner ang sommeren 2011

For mange har det våte været satt en stopper for mang en fisketur, mens for andre så har fisket kanskje vært bedre en noen gang.

Noen har fått oppleve et riktig godt dorgefiske på steinsfjorden, mens andre som har drømt om flotte turer lengre Nord har rett og slett fått de ødelagt pga av alt for mye vann.
    Mye vann i seg selv er ikke det værste, men med mye vann kommer det ofte mye skit.

Steinsfjorden er levert mye fin fisk og mye fisk av veldig bra kondisjon.
    Noe som nok er litt overraskende da både høst og vårfiske de siste årene ikke har vært mye å skryte av.

Ny Norgesrekord på gjørs fra akersvannet og det har kommet flere fine fisker fra det vannet i år også.

Øyeren er levert når det har vært fiskbart, men også dette vannet har slott med mye vann og til tider veldig mye gress. Men både asp,gjørs og fine gjedder har funnet veien opp i div. båter.

For mange nå så begynner fiskeskjelven å melde seg og mange har nok ønske om et riktig godt høstfiske.
    Det er jo spesielt spinnfiskerene og jerkerene som kvesser sine kroker for å være forbrett.
    Vi får bare håpe at været er på vår side og at sesongen blir noe lengre en i fjor.
    Det var for mange en bra sesong, men den slutta brått.

Abborfiiskerene i østfold går også en spennende tid i møte. Det er bare å krysse fingrene for at forholdene blir bra for de der nede.

For min egen del blir det spennende å følge med jeff boggs beten, de begynner å komme i flere og flere utstyrskasser noe som gir håp om flere store fisker.

For min egen del så har det blitt mye gjørs og nye gjeddevann, nye for min egendel i sommer. Det har vært gøy. Gjørsfiske synes jeg har vært knallmorro, ikke bare har jeg gledet meg over mine egne fisker, men Monsen's fiske har vært utrolig gøy å få tatt en del av. Gutten har levert meget bra i nytt vann med et helt nytt bete.

Sommeren har også vært preget av forslag til nye regler for ferdsel i Nordre øyeren

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...