Erik Walmann: Vi kom, vi så, VI VANT!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Vi kom, vi så, VI VANT!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Vi kom, vi så, VI VANT!!

Nå er det kansje ikke helt slik ordtaket er, men samma det! Helgens konkuranse gikk i vår favør og det var gøtt! Om det var dyktighet eller flaks... Njæææh kansje litt av begge deler!

Dagen startet med flott vær, men med sinnsyk vind. Tipper det var væl 6-7ms og det er rett og slett utrivelig med parvaner, når man da i tilegg er alene i båten og si 3 paravener løser ut samtidig pga store bølger... DA er det ikke så lett å være fiskermann! Hadde noen spurt meg midtveis i konken da jeg kun hadde mista en bedre fisk og det blåste som jævligst om hva jeg egentlig dreiv med, trur jeg jaggu jeg hadde blitt svar skyldig, Men da kvelden senket seg kom roen og fiskekosen tilbake! Det ploppet inn noen artige videosnutter fra Hjorten og jeg besvarte med noen like morsomme.. Meldinger om alt fra fæl rauting i sene nattetimer, til hvor morgendagen skulle tilbringes gikk ut i kryss og tvers på sjøen!! Var riktig så trivelig!

Hadde som sagt mista en grei fisk på mårran men hadde før kveldingen ikke kjent liv i snøret på mange timer! Snella knurrer og opp kom en fisk på 97cm og 5,4kg pokkers... Fin fisk men desverre ikke godkjent i konken. Ettersom det var så jækelig tregt på vannet denne dagen tippet jeg dette ble min eneste fisk denne dagen! Erik derimot var overbevist om at neste fisk ble større.. Og Jaggu fikk han rett.. En snau halvtime senere hogg det igjen i samme område og fisken kjentes bedre ut! Gjedda var 100cm prikk og veide 7,4kg JESSDA endelig godkjent fisk! Hadde på dette tidspunkt ikke hørt om godkjent fisk fra hverken Roger eller Erik..Nå skulle det vise seg at min fisk ikke ble så avgjørende likevel da Roger tilslutt meldte om en riktig så fin fisk og jeg fikk følelsen av at vi hadde taket på kara fra Østfold.. Etter avsluttet seiers fotografering var det tid for sosialt samvær og meningsutveksling på hytta..

Jeg og Roger var i seng kl 05.00

Dagen etter ble det av diverse grunner prioritert litt søvn, men vi kom oss tilslutt opp og dro et par timer på et annet vann, har desverre ingen bilder herfra men kan melde at jeg mista en som virka som en 8+ fisk og fikk en på snaut 4kg.. Også her blåste det hatter og hønn.. Noe som sagt blir litt håpløst med paravaner!..

Vil takke de trivelige gutta fra Østfold for en serdeles fin tur og hyggelig konversasjon på hytten om kvelden!
    Takke Erik for at jeg slapp å ligge i bilen og Roger for hyggelig prat i båten dagen etter! Hadde en flott tur tiltross!! :S

Her kommer det noen bilder.

Knall fint vær fra Mårran

Første fisken i båten 5,4kg 97cm

Andre fisken 7,4 kg 100cm

Seiers dramm

Vanlig dramm

Fossen koste seg fælt!

The DON Unnestad! Sjæfen for Østfold mafian, koste seg jammen han også

Takk for turen gutter!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X