Jeg og William (pias brors sønn) skulle ut å fiske i dag, tanken var å dra til Sverige men med kjentfolk fra Sverige i gullgjeddas rike valgt jeg å ta turen opp dit i stedet. Målet for turen var å få en gjedde slik ar gutten kunne få se en gjedde live.
Vi reiste opp i elva der muligheten ofte er stor.
Har vel aldri reist der i fra uten hugg og slik skulle det bli i dag også.
Vi fikk to fisk øverst i området.
Ikke store men det var heller ikke kravet for en vellykket tur.
Svensker alene i Norge blir svært sjelden noen suksess men mixer man inn en Norman blir det ofte bedre. Men disse tre kara hadde slitt, men her vil jeg nok ligge litt skyld på vår alles venn Tero som ikke turte å kjøre over dyp som målte 7 meter eller dypere.
Og i gullgjeddas rike så er det ikke mye til fisk på denne tiden av året inne i slike områder.
Jo i elva og de litt mindre kan man nok finne, men skal man kjempe for de litt større er nok 30+ tingen.
Her vil jeg tru det går i ball for gjedda, beten i alle mulige former og farger og i forskjellige rettinger.
De ser jævlig dyktige ut ..............hehehehe
Snows leverte i dag igjen og igjen og igjen.
Etter å ha fått et par valgte vi å skli ut i selve sjøen selv om alt av meldinger har vært av det negative salget, noe lyspunkter har det vært, men ikke mange. Når det gjelder lyspunktene vil dere få lese om de her på bloggen. Rekrutteringen er det ingen ting i vegen med.
Jeg og William kunne også ha fått en fin fisk i båten, men her tulla jeg hu bort.
Fisken lå nok på 8+ og jeg holdt i fortommen og skulle bare legge hu slik at jeg fikk den krokfri siden tilgjengelig men det var ikke lett og til slutt ristet hun seg av. Hoven sto jeg på så rett og slett en tulleting og ikke få hu opp. Men men. Rett etter på hugg det igjen å nå fikk vi den opp i båten, rundt 4 kg vil jeg tru.
til slutt litt bilder av div ting tatt i båten.
Ble ikke alt for mange timene ute, men fornøyd reiste vi hjem rundt kl 1800.
Med 3 fisk i båten og en ok ved ripe så smilte vi godt begge to.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)