Erik Walmann: Null kontroll gir dårlig magefølelse. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: Null kontroll gir dårlig magefølelse.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: Null kontroll gir dårlig magefølelse.

Det var rett og slett gøtt å kunne sette ut båten alene i dag å fiske akkurat slik jeg ønsket akkurat i dag.
    Målet var Mjøsa men pga av mye vind spådd falt valget på den sjøen som hadde lavest vindtall på yr.no.
    Det skulle vise seg å være et godt valg.
    Kom i prat med et par dansker rett etter jeg hadde satt ut å de kunne melde om en stor fisk, men trøkt fisk.
    Og de de fikk sto spredd, veldig spredd. Og betene de brukte hadde nesten ikke gange å gikk veldig shallow.
    De dorget rett og slett med jerkbait og mente det var medisinen. Ja ja tenkte jeg hvis fisket de hadde opplevde som trøkt så var det kanskje ikke rett medisin.
    Med rundt 10 grader i vannet er det ikke unaturlig at det er litt trøkt, men trenger 4-6 grader mer så vil det nok løsne.
    Jeg hadde i bakhode det danskene hadde sakt å satte på veldig varierende type beten. Gummi som bare vrikker på seg, AC nye crank som beller grymt men går shallow. Kjøre en Novak som gir ned på 4-5 meter så prøve litt helt avvikende men også litt i den stilen da hadde fått fiske på.

Tok ikke lange tiden før det røsket til på ene stanga. Litt sør for den store stene på en grunne der valgte gjedda å svelge omtrent hele skiten.
    Artig, første gangen jeg har prøvd å dorge med dette bete og jammen fikk jeg ikke fisk.

Skulle ikke gå veldig lenge får jeg hadde en ny fisk på og nå var det novaken som skulle få gleden av å levere, men shit plutselig sto stange som kjørte det ytterste bete og rista.......... Dobbelt hugg !!!!!
    Dette ble litt litt stressende for meg og med vind i 5-6 sek/m styrke så ble dette svært turbulent for meg.
    Null kontroll gir dårlig magefølelse. Skjønte fort at den som satt på den ytterste stanga var stor, men jeg kunne jo ikke ta den inn da det satt fisk på den innerste også, herre gud, der og da hadde det vært greit å hete Thilesen eller Unnestad eller Hjorten eller Fossen. Jeg skjønte jo fort at jeg måtte få inn den lille først så da måtte jeg sette fra meg stanga med den store fisken på å få sveivet inn den lille fisken. Det var til tider flotte utrast på stanga som sto i holderen, noe jeg absolutt ikke trenge der og da. Når den lille kom inn måte jeg få tatt litt bilder, første gjedda på denne novaken og slikt må jo foreviges.
    Endelig så var fisken frigjort og sluppet tilbake og fighten mot den store kunne begynne.

Nå har det blitt noen fiske fisker i dette vannet og når man ser en slik rygg sige inn noen meter bak skjønner man fort at her snakker vi 8-9+ i hvert fall.

Jeg ble veldig usikker når den kom nære båten for denne ryggen synes jeg var veldig bred. At den var 10+ var jeg da ikke i tvil om, men hvor mye av 10 var ikke godt å si.

Etter masse spex i båten med crank i klær, men ja gud vet ikke hva så fikk jeg veid og mål og fotografert den.
    10700 gr og 116 cm lang.
    Deilig deilig deilig.
    Jeg ble så jævlig glad, sprekkferdig egentlig.
    Fisken tok en AC crank som egentlig gjør mye av seg, helt motsatt av hva danskene hadde fortalt meg.
    Men shallow går den. Novaken går "dypt" og flakser mye men enda ga den fisk.

Her er synderen.

Det er en meget grom plass dette, men i dag var den ekstra het. Tok 8 fisk i område, der 7 av de var i mellom 3 og 5 + den flotta på 10+

Det var mye å se på loddet i perioder, men og det er litt artig å se.

Disse tre bildene er tatt i rimelig nærhet.
    Masse fisk fra 13:10 til 13:37 i hver fall.

klokka 15:11 helt tomt. Ikke så mye som et fiskeskjell igjen.
    Det jeg la merke til var at det lå en båt uten for meg som ringa og ringa og de sto oppreist til tider.
    Kunne tyde på at fisken hadde trukket seg 100-150 meter utover.

AC leverte i dag. Hadde et grymt hugg på en wolfcreek.
    Snows og Novak gå også artige opplevelser.

rart at man setter på kroker på denne måten. Må jo rett og slett klippe de av for å kunne sette på splittringer.
    Uten det kan gjedda fort bruke bete som brekkstang.

En knalldag, skit morro, men også jævlig stressende. Det er ikke gøy å måtte sette i fra seg ei stang med stor fisk på å håpe den ikke faller av, for å få inn en liten fiske først, slikt sliter på en kropp som min.
    Men jeg gjorde vel det rette, eller hva gjør dere rutinerte trollere ?

se da Roger :-) nå er mammaen din stolt av meg :-))

Min 17 gjedde over 10 + noe som var litt viktig i forhold til Roger som har lovet å gå forbi meg i år :-))

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
X