Erik Walmann: To hugg der jeg var helt utenfor fokus. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erik Walmann: To hugg der jeg var helt utenfor fokus.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erik Walmann: To hugg der jeg var helt utenfor fokus.

Det er på langt nær antallet man kan forvente å få i Glomma nå som gjør det spennende å ferdes og fiske. Det er drit vanskelig rett og slett, det er nok andre ting som står i fokus akkurat nå, men skulle man være så heldig å få et hugg eller to kan det være jackpott.
    Det som er viktig i en slik situasjon som nesten er helt umulig er å holde fokus.
    Når det kanskje kommer et par hugg i løpet av dagen er det ikke lett å være het nok når det først skjer.
    I dag smalt det til uten for en leksvik på rundt 5 meter, problemet var at det skjedde i ned sleppet og mens jeg drev å skulle justere rettingen med el-motoren. kjørte på fisken en liten stund, men den klapp. Var litt for crayze til å være noen stor fisk.

Andre hugget hadde jeg inne i ei vik, og her skotter det på erfaring rett og slett.
    Jeg ble veldig inspirert av Forsberg i fjor og prøver meg litt på spinnflue.
    En rød/svart/hvit "flue" skulle til for å lokke frem en fisk som ville smake.
    Hadde den tatt et gummibete er jeg sikker på at den hadde vært kroka, men med en helt ny fiskemetode bli usikkerheten for stor og man gjør rett og slett bare feil. Fisken så jeg i det den tok, og jeg kunne ikke se at denne heller skulle være riktig stor.

Jeff Boggs er rå på gummi. Å fiske med denne shallowe bigboyen er en nytelse.
    Han kan det med å lage ting som funker denne Jeff Boggs.

Når fiske er så dårlig så får man heller ta litt bilder, så på vegen hjem prøvede jeg å knipse litt.

Det er ikke bare sportfiskeren som sliter, det kan ikke være så kult å være denne bjørka.
    Det er nok ikke alt for mange vårflommer igjen før denne må slippe taket å bli med strømmen.

Måker er ålreite fugler. Man for trent seg på å stille inn kamera riktig, men justerer iso, man tar bilder på mange forskjellige måter. De er jo ikke akkurat livredde så det å komme inn på de er ikke helt umulig.

Når jeg kom hjem fra turen i dag valgte denne billen å hvile seg på båten min.
    Da var det frem med kamera å knipse litt igjen.

Denne var rimelig pr-kåt og lot seg villig fotografere.
    Den lot meg til og med flytte på den slik at jeg fikk tatt bilder av det skjønne ansiktet.

Ja da er påsken over. En bra påske der både fiske og familie er fått sitt.
    Sitter igjen med en bra følelse etter at jeg fikk den på 12,5 i midten av sist uke.
    Det er noe magisk når de bikker 10 kg og enda litt mer magisk når de bikker 12 kg
    At jeg fikk den på gummi på dypt vann er ikke så overraskende da mye av fisketiden denne påsken gikk til det.
    Kommer også til å huske Monsens 8500 gr jerkgjedde. Den fisken er et godt bevis på at ved å bruke litt tid på bete og betesvalg igjennom vinteren så kan man lykkes.
    Og Rogers solskinnshistorie blir en klassiker :-)))

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...