Etter den lange turen til Jönköping og sportfiskemessa på Elmia, var det deilig å slappe av litt på isen dagen etter.. Var altfor seint ute, men det ble prioritert litt søvn denne morgenen. Var vel på isen rundt kl 10.. Satte ut stenger i utkanten av ei grunne som er i forbindelse med leks område. Det tok ikke mer enn 10 sekund etter at en relativt stor abbor hadde sunket under isen før jeg ser det lyner av gull og grønt i hullet, jaggu er det ikke ei lita snipe som gyver på abborn mens jeg slipper ned. Gjedda ble aldri sittende på noen krok, men en arti start på dagen hvertfall!
Fra morgenen var det tåkete og jeg tok noen bilder jeg har lekt litt med.
Litt farge og eksponering Syntes sjøl at de ble litt kule!

Etterhvert sovna jeg faktisk i klappstolen jeg hadde med og når jeg våkna igjen hadde sola tittet frem og det ble riktig så trivelig på isen. Hadde et tom run før nappvarsleren gikk av igjen og jeg kunne kroke og gjenutsette ei snipe på knappe kilon.
Flytta meg lengre ut og prøvde pelagisk siste to timene. Etter ca 30 min peip det igjen og dagens største fisk kom på isen. Inget Monster, men den var helt psycho i fighten. Var en stund bombesikker på 6+ fisk, men vel i veienettet var den 4,9kg

Gøy å kjenne fastfisk igjen stor eller liten.
Noen deilig avslappende timer på isen er medisin for sjela og en sliten kropp som bar preg av litt lite søvn og høyt tempo den siste måneden.. Tror kansje det blir siste turn på isen for i år, isen var dårlig ved land på slutten av dagen.. Båt sesongen står for døren og jeg gleder meg som en liten snørrunge..
Fra morgenen var det tåkete og jeg tok noen bilder jeg har lekt litt med.
Litt farge og eksponering Syntes sjøl at de ble litt kule!

Etterhvert sovna jeg faktisk i klappstolen jeg hadde med og når jeg våkna igjen hadde sola tittet frem og det ble riktig så trivelig på isen. Hadde et tom run før nappvarsleren gikk av igjen og jeg kunne kroke og gjenutsette ei snipe på knappe kilon.
Flytta meg lengre ut og prøvde pelagisk siste to timene. Etter ca 30 min peip det igjen og dagens største fisk kom på isen. Inget Monster, men den var helt psycho i fighten. Var en stund bombesikker på 6+ fisk, men vel i veienettet var den 4,9kg

Gøy å kjenne fastfisk igjen stor eller liten.
Noen deilig avslappende timer på isen er medisin for sjela og en sliten kropp som bar preg av litt lite søvn og høyt tempo den siste måneden.. Tror kansje det blir siste turn på isen for i år, isen var dårlig ved land på slutten av dagen.. Båt sesongen står for døren og jeg gleder meg som en liten snørrunge..
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)