Monsen jobber for tiden i den store byen å som den gode nitelvafisker han er så benytter han muligheten til å røske opp en del fine ...........nei nei dette ble feil.
Han er å prøver å få en fisk eller to. Men i dag sleit han med kulda gitt.
Kunne se på hele gutten at han har hatt triveligere dager ute på fisketur.
Litt nytt som var med på tur i dag. Ninja swimbait.
Klarte å kaste bort en, rett og slett pga av is i ringene.
Men vet ikke om dette er rett medisin synes de var veldig små, men så er det noen som sier smått er godt når mye fisk står samla, men jeg fikk ikke veldig skjelven.
Denne der i mot kommer til å gi meg fisk, den går helt rått, men den ble litt for tung for det området vi fisker i. Dessverre.
Dette var en artig kar, en kjapp liten glider fra salmon.
Var riktig artig å fiske med. Kommer til å leie svømmehallen en runde til å da skal dere få se denne i vannet.
Rød og hvit er ofte en bra farge. Monsen sto uten tvil for det røde i dag.
Øra så ut som de hadde fått juling rett og slett.
Er ikke lett å konsentrere seg når man fryser, man fisker rett og slett dårligere.
Dette bilde forteller jo litt om at det var kaldt. Både sneller og stenger sleit i dag.
Det hadde lagt seg en greit is belte langs land etter de kalde nettene.
Men dette vil nok forsvinne fort. Jeg har ikke helt trua når det er så kaldt og grått som i dag, nitelva er som best når sola står på litt.
Snakket med en og han hadde fisket fra 0630 og dro når jeg kom ned rundt 15:15. Ikke et hugg.
Denne gummi krabaten hadde en meget spesiell gange, riktig gøy å fiske med.
Det var nesten så han fikk en bangstart. Et realt hugg etterfulgt av tung hoderistning og så opp i overflata. Hadde det vært 60 meter i mellom monsen og hoven hadde han satt ny verdens rekord, veldig til fart det vart på Hadelandingen.
Men dessverre så slipp fisken. Det var faktisk en real nedtur.
Jeg tror nok ikke det var noen 10+ fisk, men kanskje en 6-8 fisk eller noe.
Den er stor sa Monsen i det den viste seg i overflate :-)
men hvem vet, ikke jeg og Monsen i hvert fall.
Som skrevet denne var heftig og jaggu trur jeg ikke at denne kan gi meg noen flotte opplevelser frem over.
Ja ja da får man vente til lørdag før man kommer seg ut igjen, og det kjennes greit ut det nå.
Det er ikke noe annet en utrolig gøtt å ha kommet i gang og de minusgradene vi ser nå tror jeg er siste krampetrekning før våren virkelig kommer.
Bra sikt, skulle vært tatt en del fisk i går i følge ryktene men ingen store.
Er også tatt mye fisk høyere opp mot Lillestrøm med ingen store i følge de jeg har snakket med, men hvem vet..................
Jeg må ha meg noen flere slike gummidyr for det var heftige saker.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)