Jeg tror jeg har en del med meg når jeg sier at dette bete har gitt mange i Norge noen unike fiske opplevelser. Noen har fått sine PB på dette bete og andre har fått masse fin fisk på sine turer.
Når man ser på hvordan det går så tror jeg det er tre ting med dette bete som gjør at det leverer og leverer gang på gang.
Den synker rimelig rett ned og dunker snuten i bunnen, noe man også ser på big boyen etter hvert.
Det betyr at den dunker/lager lyd og på løs bunn virvle den opp bunnslam.
Det andre er at tailen er i bevegelse uansett. Du kan fiske det så sakte som du bare kan, men tailen vil uansett bevege seg.
Det tredje er at den legger seg på siden før den stuper ned igjen. Noe som må gi en ekstra flash.
Det dypeste jeg har fått fisk på dette bete er på 29,6 meter og det var ei dame på 9+.
Denne er faktisk enklere å holde langs bunnen en f.eks en bulldawg selv om den er 100 gr letter.
Bulldawgen er mer en svømmer, dette blir en stor jigg med all vekt i front.
Beklager bra avslutting på lyd til slutt, glemte å fade den ut :-)
Når man ser på hvordan det går så tror jeg det er tre ting med dette bete som gjør at det leverer og leverer gang på gang.
Den synker rimelig rett ned og dunker snuten i bunnen, noe man også ser på big boyen etter hvert.
Det betyr at den dunker/lager lyd og på løs bunn virvle den opp bunnslam.
Det andre er at tailen er i bevegelse uansett. Du kan fiske det så sakte som du bare kan, men tailen vil uansett bevege seg.
Det tredje er at den legger seg på siden før den stuper ned igjen. Noe som må gi en ekstra flash.
Det dypeste jeg har fått fisk på dette bete er på 29,6 meter og det var ei dame på 9+.
Denne er faktisk enklere å holde langs bunnen en f.eks en bulldawg selv om den er 100 gr letter.
Bulldawgen er mer en svømmer, dette blir en stor jigg med all vekt i front.
Beklager bra avslutting på lyd til slutt, glemte å fade den ut :-)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)